محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 38
  • بازدید دیروز : 80
  • بازدید کل : 43696

راه قبولی در تیزهوشان چیست ؟


برخی از دانش آموزان هستند که در ابتدای ورود به مدرسه اهداف های کوتاه مدت و یا بلند مدتی در سر دارند ، از اهداف کوتاه مدت این دانش آموزان می توان به قبولی در تیزهوشان اشاره کرد . برخی دیگر از دانش آموزان با وجود داشتن اهداف بلند مدت ، به قبولی در تیزهوشان فکر نمی کنند .

قبولی در مدارس تیزهوشان در بین اغلب دانش آموزان طرفداران بسیاری دارد ، بی شک قبولی تو مدرسه ای که پذیرش معلم های آنجا نیز مانند پذیرش دانش آموزان ساده نیست ، آرزوی هر دانش آموز و پدر و مادری هست .

اگر هدف خود را انتخاب کرده و برای آینده خود برنامه ریزی کرده اید ، دیگر نگران نباشید . لازم است تمام جوانب رسیدن به مسیر خود را در نظر گرفته و برای رسیدن به آن تلاش کنید . از زمانی که این تصمیم را گرفتید تست زدن را شروع کنید زیرا هر کسی که بیشتر تلاش کند زودتر به هدفش خواهد رسید .

استرس و اضطراب را از خود دور کرده و همین حالا بگویید من می توانم ، من موفق خواهم شد و من در سال دیگر در مدارس تیزهوشان در حال تحصیل هستم . با برنامه درس بخوانید و از درس خواندن بی وقفه و یک سره پرهیز کنید .

 

قبولی در مدارس تیزهوشان

پیش از آنکه شروع به درس خواندن کنید باید هدف خود را مشخص کنید ، منظور از هدف قبولی تو مدارس تیزهوشان نیست بلکه رشته ای است که می خواهید در آن قبول شوید . به دلیل آنکه ضرایب درس های شما در آزمون برای هر رشته ای متفاوت می باشد .

به طور مثال اگر قصد قبولی در رشته علوم تجربی را دارین ، مهم ترین دروسی که در قبولی شما تاثیر گذار است به ترتیب علوم ، ریاضی ، ادبیات و در آخر معارف و مطالعات اجتماعی می باشد . در نتیجه می دانید برای درس خواندن و همچنین در جلسه آزمون تمرکز خود را در کدام درس ها بگذارید .

نکته مهم این است که اغلب داوطلبان مدارس تیزهوشان توانایی پاسخ به سوالات ریاضی را ندارند ، در نتیجه تمام دانش آموزان در هر رشته اگر بتوانند به درس ریاضی پاسخ دهند ، می توانند رتبه خود را با اختلاف زیادی جا به جا کنند .

حتما بخوانید: شاید کودک شما هم تیزهوش باشد

چطور برای قبولی در مدارس تیزهوشان درس بخوانیم

بدانید که اولویت با کتاب های درسی می باشد اما اگر قصد دارید از کتاب های کمک درسی نیز استفاده کنید ، می توانید از کتاب هایی استفاده کنید که متن کتاب درسی را مناسب برای دانش آموزان تیزهوش تر توضیح داده است مانند کتاب های گاج و مبتکران .

خواندن کتاب های درسی به این دلیل مهم می باشد که کسانی که طراح سوال هستند ، سوال های آزمون مدارس تیزهوشان را از کتاب درسی و به طور مفهومی طرح می کنند . در نتیجه کتاب درسی را جز به جز مطالعه کرده و همچنین آن را درک کنید .

سوالی که اغلب دانش آموزان دارند این است که چطور درس بخوانیم تا موفق شویم ؟ پیش از هر چیز باید یک برنامه ریزی اصولی داشته باشید که باید روزانه طبق آن مطالعه کنید . برنامه ریزی به شما کمک خواهد کرد که دچار سرگرمی نشده و همچنین برنامه روز بعد خود را نیز بدانید .

در ابتدا شروع کنید درس به درس کتاب درسی را خوانده ، پس از آن تست آموزشی بزنین و سه روز بعد تست تکمیلی را شروع کنید . در آخر هم حدودا دو هفته یکبار تست زده تا هر آنچه که خوانده اید بار دیگر تکرار شود .

 

ویژگی مدارس تیزهوشان

همانطور که می دانید مدارس تیزهوشان مانند مدارس عادی و حتی نمونه نیز نمی باشد ، تنها دانش آموزان تیزهوش و یا مستعد که تلاش بسیاری کرده اند می توانند در آزمون تیزهوشان که مانند آزمون سراسری می باشد ، پذیرفته شوند .

از ویژگی های مدارس تیزهوشان می توان به استفاده از معلمان نمونه و با تجربه و مجهز بودن به وسایل آزمایشگاهی برای یادگیری بهتر دروس اشاره کرد . علاوه بر این مدارس تیزهوشان دارای کتاب خانه های مناسب برای افزایش سطح علمی دانش آموزان هست .

مادر و پدرهایی که علاقه دارند فرزندشان در مدارس تیزهوشان تحصیل کند باید بدانند که آزمون مدارس تیزهوشان دست کمی از آزمون کنکور سراسری نداشته و باید با برنامه ریزی هدف خود را دنبال کنند .

بیشتر بخوانید: والدین کودکان دبستانی حتما بخوانند

توصیه هایی به داوطلبان آزمون تیزهوشان

آن دسته از دانش آموزانی که تمایل به شرکت در مدارس تیزهوشان را دارند باید بدانند که پیمودن این مسیر به آسانی نمی باشد . در نتیجه قصد داریم برخی از توصیه های موفقیت در آزمون تیزهوشان را بیان کنیم :

  • از همین امروز که این تصمیم را گرفته اید شروع به درس خواندن کنید ؛ افرادی که یک روز دیرتر شروع می کنند از دیگر رقیبان خود نیز یک روز عقب ترند .

  • استرس و اضطراب را از خود دور کرده و اعتماد به نفس داشته باشید ، همه افراد می توانند یک استعداد درخشان بوده و از توانایی ها خود به نحو احسن بهره ببرند .

  • کمال گرا باشید ! هوش و استعداد و میل به پیشرفت در تمامی افراد وجود دارد ، تفاوت انسان ها در میزان تلاش آن ها برای رسیدن به موفقیت می باشد .

  • هدف خود را مشخص کرده و سپس تلاش کنید ، به طور مثال اگر هدف شما قبولی در آزمون تیزهوشان باشد نه تنها بیشتر از قبل تلاش کرده بلکه به راحتی به موفقیت دست پیدا خواهید کرد .

  • داوطلب هر رشته ای که هستید ، به علوم و ریاضی توجه بیشتری کنید زیرا درصد های این دروس می تواند نتیجه آزمون را به نفع شما تغییر دهند .

 

اما چطور ریاضی و علوم را بهتر بخوانیم

پیش از آنکه روش خواندن این دو درس را بدانید باید دفتر برنامه ریزی تهیه کنید ، تهیه دفتر برنامه ریزی می تواند به شما کمک کند تا رقابت شیرینی را با خود داشته باشید . دروس علوم و ریاضی مفهومی بوده و باید آن را عمقی درک کنید تا بتوانید در جلسه آزمون به سوالات آن پاسخ دهید .

تمرکز و حواس شما در کلاس های این دروس اهمیت بسیاری داشته و باید با دقت به گفته های معلم خود گوش فرا دهید . برای تثبیت مطالب در ذهنتان می توانید پس از مطالعه دروس ، پرسش های کتاب را بررسی کرده و پاسخ دهید .

نکته مهم این است که در کنار خواندن دروس ریاضی و علوم ، نه تنها باید تمرینات و پرسش های کتاب درسی را پاسخ دهید بلکه باید تست زنی را نیز در برنامه خود بگنجانید . لازم به ذکر است بدانید که تست زنی و حل تمرین باید گام به گام انجام شود .

در نهایت

توصیه ما این است که داوطلبان مدارس تیزهوشان باید با برنامه ریزی و تمرکز هر چه بیشتر دروس خود را خوانده و برای آزمون آماده شوند . قبولی در تیزهوشان می تواند قدم بزرگی برای موفقیت های هر چه بیشتر در آینده باشد ، پس آن را جدی بگیرید .

در ادامه بخوانید: هر آنچه که باید در مورد ارتباط والدین با فرزندان بدانید



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا تمام کودکان به قبولی در تیزهوشان علاقه دارند ؟

✔️ اغلب کودکان و یا والدین آن ها تمایل به قبولی در تیزهوشان داشته که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن پرداخته شده است .



2- ✔️ برای قبولی در مدارس تیزهوشان چطور درس بخوانیم ؟

✔️ افرادی که تمایل به درس خواندن در تیزهوشان داشته با درس خواندن های معمولی به نتیجه نرسیده و به همین دلیل لازم است متن مقاله را با دقت بخوانید .



3- ✔️ از ویژگی های مدارس تیزهوشان چه می دانید ؟

✔️ مدارس تیزهوشان با تفاوت های علمی از مدارس دیگر کتابخانه های مجزا داشته و دیگر تفاوت های آن در متن مقاله توضیح داده شده است .

منبع : راه قبولی در تیزهوشان چیست ؟

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 15

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما