محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 317
  • بازدید دیروز : 111
  • بازدید کل : 44086

کودک عصبی خود را کنترل کنید


آیا تا به حال فکر می کرده اید که پرخاشگری و عصبانیت مختص کودکان است ؟ تا به حال به این فکر کرده اید که کودک شما هم عصبی می شود ؟ از عصبانیت و پرخاشگری کودکان چه می دانید ؟ آیا می دانید چطور با کودک عصبانی برخورد کنید ؟

برخی از والدین هستند که از همان ابتدا مهارت های فرزند پروری و رفتار با کودکان را دارند ، به همین دلیل فرزند آن ها کمتر دچار پرخاشگری خواهد شد . والدین با انجام رفتار درست و مدیریت شده می توانند کودکان خود را آرام کرده و از عصبانیت آن ها جلوگیری کنند .

از اهمیت کنترل و مدیریت رفتار کودکان پرخاشگر اطلاعی دارید ؟ لازم است بدانید که کودکانی که این رفتار ها را از خود نشان می دهند در نوجوانی بیشتر و بزرگسالی بیشتر از دیگران به اختلال سلوک و غیره مبتلا خواهند شد .

پدر و مادر نه تنها باید این رفتار کودکان را کنترل کرده بلکه در صدد درمان آن ها نیز باشند . اغلب این رفتار های کودکان به دیگران و هم سالان آن ها صدمه وارد خواهد کرد ، در نتیجه شما به عنوان والدین وظیفه دارید از این خطرات پیش گیری کنید .

 

فرزندپروری

والدین به عنوان نزدیک ترین افراد به کودک باید بدانند که نه تنها تربیت کودکان بلکه رفتار آن ها نیز در زندگی آینده کودک تاثیر گذار می باشد . این شما هستید که به کودک خود آموزش می دهید که در هر لحظه از زندگی خود چگونه رفتار کند !

شما با انجام رفتار درست ، تربیت مناسب ، اعمال قانون و غیره به کودک خود به آن ها کمک می کنید نه تنها تکلیف خود را بدانند بلکه در آینده چگونه با دیگران رفتار کنند . کودکان نیز مانند تمام افراد جامعه ممکن است دچار مشکلات رفتاری و روحی شوند ، اما نگران نباشید زیرا این مشکلات قابل درمان و حل شدنی هستند .

حتما بخوانید: تحویل کودک خلاق به جامعه

گاه والدین اصول تربیتی را به اشتباه با خشونت و بی تفاوتی به فرزندان خود انتقال می دهند که این شیوه متاسفانه اصلا کارساز نیست حتی ممکن است سبب مشکلات جدیدی شود . در واقع یک خانواده خوب باید شیوه های تربیتی را به بهترین شکل به فرزندان خود آموزش دهند .

 

 

قوانین مهم فرزندپروری

پدر و مادر باید با قوانین مهم فرزندپروری آَشنا شده و بتوانند در زمان مناسب این قوانین را اجرا کنند . اگر والدین با بی توجهی به زمان این قوانین را اجرایی کنند دچار شکست خواهند شد ، در ادامه برخی از قوانین را معرفی خواهیم کرد .

 

  • قانون اول : سرزنش مختصر و کوتاه

شاید تا به حال دیده باشید که برخی از والدین سرزنش کردن کودک را به خانه و محیطی دور از دیگران موکول می کنند . شاید این نظریه درست باشد اما در بعضی مواقع لازم است که فرد همان لحظه رفتار پرخاشگرانه کودک خود را کنترل کرده و وارد عمل شود .

گاه زمان حرف زدن با کودکان اما گاهی نیز فرد باید وارد عمل شده و رفتار پرخاشگرانه کودک را کنترل کند . زمانی که ایمنی کودک شما و یا دیگر کودکان در حال به خطر افتادن است باید سریعا وارد عمل شده و او را کنترل کنید .

زمانی که می خواهید رفتار کودک خود را کنترل کنید باید او را به طور مختصر نیز سرزنش کنید ، همچنین رفتارهای بد او را گوشزد کرده و به او بگویید " دیگر حق ندارد این رفتارها را تکرار کند " .

 

  • قانون دوم : تنبیه به جای گفتگو کردن

زمانی که فرزند شما در حال انجام رفتارهای پرخطر و پرخاشگرانه می باشد ، دیگر وقت حرف زدن و یا دعوا کردن نیست باید او را تنبیه کنید . اما این تنبیه چگونه است ؟ ممکن است برخی از والدین فکر کنند که منظور از تنبیه ، تنبیه بدنی است ، خیر اینطور نیست .

زمان بندی در اینجا مهم می باشد که تشخیص دهید کجا باید بگو مگو کنید ، کجا باید کودک را تنبیه و یا محروم کنید . زمانی که کودک شما در مرحله محرومیت به سر می برد باید خودتان را برای گفتگو با رفتار زشت او آماده کرده و با او صحبت کنید .

بیشتر بخوانید: رفتار کودک در مهمانی

 

  • قانون سوم : گفتگو کردن

پس از مرحله قبل که کودک را تنبیه و یا از انجام برخی از کارها محروم کرده اید ، وقت صحبت کردن رسیده است . در اینجا می توان به برخی از راهکارهای محروم کردن مانند جلوگیری از بازی با دوستان ، تماشای کارتون و غیره اشاره کرد .

زمان گفتگو با فرزندتان باید در مورد کار خطرناکی که انجام داده است صحبت کنید ، به او از خطرات رفتار پرخاشگرانه اش بگویید و همچنین عواقب آن کار . پس از آن از کودک خود بخواهید در مورد کاری که انجام داده است به زبان خودش صحبت کند .
در این مواقع شما نباید او را مجبور به عذرخواهی کردن کنید یا از او قول بگیرید دیگر این رفتار را انجام ندهد . بلکه در این زمان باید از او بخواهید رفتار خود را توصیف کند و همچنین رفتارهای جایگزین آن را نیز نام ببرد .

پس از آنکه کودک رفتارهای جایگزین ، عمل پرخطر خود را نام برد ، از طرز فکر او ، ایده های رفتاری و همچنین روش های جایگزین او استقبال کرده و او را تشویق کنید . در این صورت می توانید به او کمک کنید تا دیگر رفتارهای پرخاشگرانه خود را تکرار نکند .

 

  • قانون چهارم : جریمه کردن

یکی دیگر از روش های مدیریت رفتار های پرخطر کودکان و کمک به خوش رفتاری آن ها ، جریمه کردن است . اگر کودک شما ابزاری برای پرخاشگری و خشونت دارد ، مانند یک اسباب بازی ، باید او را جریمه کرده و اسباب بازی را از او بگیرید .

اغلب کودکان پرخاشگر از دستورات والدین خود سرپیچی کرده و به حرف آن ها گوش نخواهند داد . او با دیگر کودکان متفاوت بوده و نه تنها به درخواست های پدر و مادر خود توجه نمی کند بلکه با آن ها لجبازی نیز د ارند .

این کودکان زمانی که والدینشان از آن ها درخواستی دارند ، برای رد کردن آن رو به قشقرق کردن ؛ انجام رفتار های ناشایست و غیره آورده و عمل نمی کنند . جای نگرانی نیست ، می توان این رفتار های پرخطر را مدیریت و کنترل کرد .

والدین اگر بخواهند رفتار کودک پرخاشجو خود را کنترل کنند ، نیاز به صبوری ، تلاش ، پیگیری ، مراقبت ، توجه بیشتر و گاهی کمک گرفتن از دیگران دارند . آیا کودک شما ویژگی های یک کودک پرخاشگر را دارد ؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چطور رفتار کودک خود را کنترل کنید ؟ امیدواریم پس از خواندن این مقاله با به کارگیری قوانین فرزندپروری ، بتوانید رفتارهای پرخطر فرزند خود را کنترل کنید .

در ادامه بخوانید: ارتباط والدین با فرزندان



سوالات متداول

 

1- ✔️ چطور می توان یک کودک عصبی را کنترل کرد ؟

✔️ هر مادری با روش های مختلفی که از فرزند پروری خود داشته می توانند کودک خود را آرام کنند که در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است .



2- ✔️ از قوانین مهم فرزند پروری چه می دانید ؟

✔️ باید کودک را کوتاه و مختصر سرزنش کرد و دیگر قوانین که در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است .



3- ✔️ آیا جریمه کردن از جمله موارد کنترل کودک عصبی می باشد ؟

✔️ می توان گفت بله گاهی لازم است برای فرزندان جریمه در نظر گرفت تا آن ها را کنترل کرد که در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است .

منبع : کودک عصبی خود را کنترل کنید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 16

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما