محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 53
  • بازدید دیروز : 356
  • بازدید کل : 44178

درمان حسادت


اگر در یک رابطه عاطفی هستید ، کاملا طبیعی است که گاهی احساس حسادت کنید ، خصوصاً اگر احساسات بسیار شدیدی نسبت به شریک زندگی خود داشته باشید . حسادت گاه به گاه مشکلی ندارد و حتی ممکن است کمی هیجان و ذوق در رابطه ایجاد کند . اما وقتی این حسادت مکرر و شدید می شود ، تمام جنبه های زندگی تان را دچار مشکل می کند و باعث می شود که اغلب احساس ناراحتی و عصبانیت داشته باشید .

ما ممکن است نسبت به موفقیت ها ، نقاط قوت ، سبک زندگی و روابط دیگران حسادت کنیم . به عنوان مثال ، ممکن است باور کنیم که زندگی کسی نسبت به زندگی ما بهتر و راحت تر است . در چنین شرایطی ما فقط چیزهای خوب را در زندگی آنها می بینیم و آن ها را بدترین موارد زندگی خود مقایسه می کنیم . اما رایج ترین نوع حسادت ، حسادت عاشقانه است .

احساس حسادت درد و رنج زیادی برایتان به بار می آورد و ممکن است پیامد هایی مانند ابتلا به اختلالات روانی افسردگی و اضطراب داشته باشد . علاوه بر این ، حسادت می تواند پیامدهای خطرناکی برای اطرافیانتان داشته باشد ، به طوری که محققان آن را سومین انگیزه شایع برای قتل دانسته اند . اگر شما نیز از احساس حسادت رنج می برید می توانید با مطالعه این مقاله با باید ها و نباید هایی آشنا شوید که به درمان حسودی تان کمک می کنند .

 

درمان حسادت

فکر کنید که چند بار کاملاً باور داشته اید که یک رویا واقعی است ، تا زمانی که از خواب بیدار شدید و خود را در رختخوابتان دیده اید و فورا دریافته اید که تمامی چیزهایی که دیده اید ، صرفا خیال بوده است . حسادتنیز یک خیال پردازی محض است ، به همین دلیل است که وقتی حسودی می کنیم ، چیزهایی را که در ذهن خود ساخته ایم باور می کنیم و طوری رفتارمی کنیم که انگار تمامی تخیلاتمان واقعی هستند .

باید باور کنیم که ترس هایی که در وجودمان ریشه دوانده اند واقعی نیستند . مقایسه هایی که در فضای مجازی انجام می دهیم درست نیستند و تماشای تصاویر آنچنانی نباید این احساس را در ما به وجود بیاورند که به اندازه کافی خوب نیستیم . اگر با احساس حسادت سر و کار دارید و نمی خواهید چنین احساسی داشته باشید ، تنها نیستید و برای درمان حسودی خود تنها کافی است که به باید ها و نباید هایی که در ادامه این مقاله بیان شده اند عمل کنید .

بیشتر بخوانید : 8 نکته کلیدی برای کنترل استفاده از فضای مجازی

 

بایدهایی برای درمان حسادت

اگر احساس می کنید که حسادتتان برای خود و اطرافیانتان آزار دهنده شده است ، فقط کافی است که کمی کنترل ذهنتان را در دست بگیرید و با رعایت نکاتی که در این بخش ارائه شده اند ، آرامش بیشتری در روابطتان داشته باشید .

تمرکز خود را به خوبی های زندگی خود معطوف کنید .

یکی از بزرگترین دلایلی که به زندگی دیگری حسودی می کنیم این است که ما نعمتهای خود را مسلم و بدیهی می دانیم . دوباره آنها را مرور کنید و بدانید که شما با استعداد و منحصر به فرد هستید و زندگیتان بسیار ارزشمند است .

به خود یادآوری کنید که هیچ کس همه چیز را ندارد .

مقایسه زندگی خود با دیگران را متوقف کنید زیرا همواره دست بالای دست بسیار است و همیشه افرادی هستند که شرایط زندگی شان بهتر از شما است . اما به یاد داشته باشید که ما همیشه بدترین چیزهایی را که در مورد خودمان می دانیم با بهترین فرضیاتی که درباره دیگران داریم مقایسه می کنیم . مدام به خودتان یادآوری کنید که هیچ کس همه چیز را ندارد و هر شخصی مشکلات ، رنج ها و ضعف هایی را تجربه می کند ، دقیقاً مثل خود شما .

موفقیت دیگران را جشن بگیرید .

به طور واقعی و عملی ، از موفقیت دیگران خوشحال شوید . وقتی کسی چیزی را که شما می خواهید دریافت کرد ، برای او خوشحال باشید . لحظه ای که یاد می گیرید شادیتان را در شادی دیگران جستجو کنید ، روزی است که یک قدم بزرگ برای غلبه بر حسادت خود برداشته اید .

بیشتر بخوانید : روانشناسی حسادت

خودتان را مشغول کنید .

بهترین راه برای مقابله با تردیدهای غیر منطقی این است که خودتان را مشغول کنید و اجازه ندهید افکار بیهوده به ذهنتان راه پیدا کنند . اگر به عنوان مثال نسبت به همسرتان حسودی می کنید ، برای ذهنتان یک عادت شده است که سناریوهای مضحکی را ارائه دهد که در آن همسرتان در حال خیانت به شماست . اما اگر در جمع دوستانتان قرار بگیرید و با آنها وقت بگذرانید یا ذهنتان را مشغول پروژه های کاری کنید ، می توانید کنترل بیشتری بر افکار خود داشته باشید و بر حسادت خود غلبه کنید .

بیشتر بخوانید : علت خیانت زوجین به یکدیگر

 

نبایدهایی برای درمان حسادت

احتمالا زمانی که حسادت می کنید ، دست به کارهایی خواهید زد که فقط به بدتر شدن شرایط دامن می زند . برای درمان هر بیماری و اختلالی پرهیز و انجام ندادن برخی کارها می تواند به اندازه انجام دادن فعالیت های خاص موثر واقع شود . بنابراین به این نکات که در این قسمت ارائه شده اند توجه کنید و در صورت لزوم از انجام این کارها اجتناب کنید .

سعی نکنید که حس حسادت همسر خود را تحریک کنید .

بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر نسبت به شریک زندگی خود حسودی می کنند ، بهترین راه این است که او را در موقعیتی قرار دهند که احساس حسادتش تحریک شود تا بی حساب شوند و فکر می کنند که از این طریق می توانند به نوعی قدرت را در دست بگیرند . اما ما به شما هشدار می دهیم که این روش کارساز نیست و احتمالاً منجر به اختلاف و فاصله بیشتر میان شما و همسرتان می شود.

نگذارید تخیل شما بر واقعیت غلبه کند .

شاید اساسی ترین نکته هنگام غلبه بر حسادت این باشد که جلوی تخیلات خود را بگیرید . شما باید کاملا منطقی فکر کنید و جلوی هجوم افکار غیرمنطقی و بی اساس به ذهنتان را بگیرید . آگاه باشید که افکاری که زمینه ساز حسادت هستند ، واقعی نیستند به عنوان مثالممکن است فکر کنید شریک زندگی شما به شخص دیگری علاقه مند است ، اما این به معنای واقعی بودن خیانت او نیست و تفکر و واقعیت یکی نیستند . بنابراین بسیار مهم است که ذهن خود را کنترل کنید و بتوانید مرز خیال و واقعیت را تشخیص دهید .

با افرادی که ارزش هایشان اشتباه است گفتگو نکنید .

اگر تمام وقت خود را با افرادی می گذرانید که جدیدترین مد ها را با یکدیگر مقایسه می کنند ، تمایل شما به آخرین مد ها شروع می شود . اگر تمام وقت خود را با افرادی سپری کنید که درباره حقوق ، اتومبیل جدید یا تعطیلات عجیب و غریب خود صحبت می کنند ، طبیعتاً در دام مقایسه دارایی ها و اموالتان با دیگران می افتید . می توانید وارد چنین بحث هایی نشوید و حتی در صورت لزوم ارتباطتان را با این افراد محدود و قطع کنید .

کلام آخر

به طور کلی حسودی کردن امری طبیعی است و احساسی است که هر فردی می تواند آن را در طول روزتجربه کند اما زمانی که شدت آن به قدری زیاد شود که زندگی فرد را مختل کند و یا خطری را متوجه اطرافیان کند ، آن را اختلال به حساب می آوریم . در این صورت بهتر است هر چه سریعتر این حس حسادت درمان گردد و اساسا این درمان شامل اقداماتی است که باید و نباید انجام گیرند .

در ادامه بخوانید : حسادت زنانه



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای درمان حسودی خود چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

✔️ برای درمان حسودی باید و نباید هایی را می توان انجام داد ، به عنوان مثال باید خود را مشغول کرد ، موفقیت دیگران را جشن گرفت و دیگر مواردی که در مقاله بیان شده اند .



2- ✔️ برای درمان حسودی خود چه کار هایی را نباید انجام دهیم ؟

✔️ برای درمان احساس حسادت خود نباید همسر خود را تحریک کنید ، نباید تخیلاتتان را باور کنید و مواردی از این قبیل که برای آگاهی از آن ها می توانید به مقاله مراجعه کنید .



3- ✔️ چرا برخی از افراد سعی می کنند که به طور عمدی حسادت همسر خود را برانگیزند ؟

✔️ این اتفاق به این دلیل می افتد که فردی که احساس حسادت می کند ، می خواهد این شریک زندگی اش نیز این احساس را تجربه کند که در این زمینه و ایراداتی که به این کار وارد است در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .

منبع : درمان حسادت

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 16

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما