محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 27
  • بازدید دیروز : 82
  • بازدید کل : 44631

مراحل شکست عشقی در زنان و مردان


شکست عشقی یکی از دردناک ترین تجربه های هر فرد است که افراد پس از جدایی از شخص مورد علاقه خود آن را تجربه می کنند و آن ها به طور متفاوتی نسبت به شکست عشقی واکنش نشان داده و روند بهبودی را پشت سر می گذارند .
انسان ها معمولا پس از جدایی و یا از دست دادن فردی که دوست دارند دوره ای را به نام سوگواری برای بهبودی و فراموشی آن رابطه طی می کنند ، یکی از تفاوت ها در برخورد با شکست عاطفی جنسیت افراد است ، زنان و مردان به طور متفاوتی به این جدایی پاسخ می دهند ، اگر چه عمق و مدت یک رابطه با رابطه دیگر متفاوت است ، اما به طور کلی زنان دوران سخت تری را گذرانده اما سریع تر از مردان رابطه قبلی خود را فراموش کرده و از آن می گذرند زیرا مردان در بروز احساسات و غم خود معمولا ضعیف تر می باشند .
دوره سوگواری پس از هر جدایی و شکست عشقی واجب است و افراد نباید جلوی روند آن را بگیرند ، این مراحل فرد به فرد متفاوت است و برخی افراد مراحلی از آن را طی نمی کنند ، مراحل شکست عشقی در مردان و زنان تفاوت هایی دارد که در این مقاله به آن پرداخته شده است .

 

 

مراحل شکست عشقی در زنان

زنان به دلیل احساسی تر بودن و بروز این احساس معمولا راحت از پسران غم خود را بروز داده و با دیگران در میان گذاشته و به کمک آن ها از این دوران می گذرند ، مراحل شکست عشقی در زنان با مردان تفاوت هایی دارد همچنین گاهی نشانه های شکست عشقی در زنان و مردان هم متفاوت است ،که در این جا مراحل سوگواری دختران شرح داده شده است .


1. گریه ناشی از جدایی

یکی از واکنش های زنان هنگام ناراحتی ، جدایی و شکست عشقی گریه است که چون منجر به بروز احساسات و تخلیه هیجانی می شود برای حال خوب او مفید است .

گریه در دو مرحله رخ می دهد ، در مرحله اول پس از گریه زیاد ، دختران احساس آرامش درونی می کنند که به آنها بسیار کمک می کند تا وضعیت ویرانگر اولیه را بگذرانند . در مرحله دوم فرد احساس پوچی می کند زیرا معمولا دختران در رابطه عاطفی خود همه احساساتشان را خرج می کنند و هنگام جدایی احساس خلا درونی و عدم پاسخ به حس های ابراز شده به آن ها دست می دهد .


2. انکار تمام شدن رابطه

در این مرحله از شکست عشقی فرد تمام شدن رابطه را باور نکرده و مدام فکر می کند در خوابی است که هر لحظه از آن بیدار شده و این کابوس تمام می شود ، این مرحله یکی از سخت ترین مراحل است زیرا فرد می داند که رابطه تمام شده اما نمی خواهد آن را باور کند .


3. سوال کردن از خود در مورد چرایی شکست عشقی

در این مرحله اعتماد به نفس زن پایین آمده و مدام خود را مورد سوال قرار می دهد و احساس می کند که نالایق است . افکار منفی زیادی در مورد خود به سراغ او آمده و مدام فکر می کند که اشتباهی در رابطه از او سر زده است اما این افکار اشتباه بوده و فرد باید بداند که همه در زندگی اشتباه کرده و شکست عشقی را تجربه می کنند .


4. خشم ناشی از شکست

در این مرحله زنان احساس خشم زیادی را درون خود نسبت به فرد مقابل و حتی گاهی نسبت به خود احساس می کنند ، برای مثال فکر می کنند که لیاقت چنین برخوردی را نداشته و یا فرد مقابل ناحقی کرده است ، گاهی هم فرد تصور می کند که حماقت کرده است و نسبت به خود عصبانی می شود .


5. دنبال کردن فرد

در این مرحله دختران فردی که از او جدا شده است را دنبال می کنند ، برای مثال صفحات مجازی او را چک کرده و یا از دیگران در مورد او پرس و جو می کند .


6. قبول واقعیت :

فرد در این مرحله اتمام رابطه و شکست عشقی خود را می پذیرد و خود را دیگر سرزنش نمی کند و لایق ناراحتی نمی داند .


7. رد شدن از شکست عشقی

در این مرحله فرد رابطه قبلی و شکست عشقی را فراموش کرده و درگیری ذهنی او نسبت به اتمام رابطه تمام شده است و خود را از آن رها می داند و آماده برقراری روابط جدید و فرصت های بهتر می باشد .

 

حتما بخوانید: توصیه هایی به دختران پس از شکست عشقی

 

مراحل شکست عشقی در مردان

حتی اگر بسیاری ادعا کنند که از بین رفتن رابطه به طور کلی بر روی مردان تأثیر نمی گذارد ، اما این درست نیست . در حقیقت ، هر مرد وفاداری پس از جدایی غمگین تر خواهد شد و زمان بیشتری برای گذر از آن را نیاز دارد ، زیرا مردان نمی توانند احساسات و غم و اندوه خود را به اندازه زنان ابراز کنند ، در اینجا مراحل شکست عشقی در مردان را مشاهده می کنید .


1. انکار جدایی

همان طور که مشاهده کردید انکار برای زنان مرحله دوم می باشد ، اما پسران در ابتدای گذر از شکست عشقی درگیر آن می شوند و رفتار هایی از خود نشان می دهند تا با واقعیت ماجرا رو به رو نشوند ، برای مثال ورزش زیاد ، بیرون رفتن های مداوم ، آسیب به خود و یا فردی که از او جدا شده است و رابطه جنسی متعدد در این مرحله رخ می دهد .


2. دریافت حمایت از دوستان

در این مرحله از شکست عشقی معمولا دوستان مرد به سراغ او آمده ، از فرد و تصمیماتش حمایت می کنند . دوستان فرد از این واقعه معمولا خوشحال بوده زیرا فرصتی است برای وقت گذرانی با یکدیگر ، این مرحله باعث افزایش انرژی و رضایت پسر می شود .


3. افسردگی و خشم ناشی از شکست عاطفی

در این مرحله افسردگی و گاهی خشم به سراغ پسران می آید ، فرد بعد از مدتی تمام شدن رابطه را باور می کند و دلتنگ خاطرات و فرد مورد علاقه می شود و ممکن است در این مرحله عملکرد فرد در حوزه های مختلف زندگی مثل کار ، خواب و تغذیه خدشه دار شود .


4. ارزیابی دوباره خود

در این مرحله فرد به بررسی افکار و ارزش های خود می پردازد و تغییراتی را در آن ها ایجاد می کند و شاید کارهایی را که تا به حال انجام نداده و یا مدت ها از انجام آن گذشته است انجام داده و هدف های جدیدی برای خود تعیین کند .


5. رد شدن از شکست عشقی

در این مرحله فرد که واقعیت و تمام شدن رابطه را پذیرفته است ، زندگی خود را به روال قبل بر می گرداند و آماده رابطه جدید با افراد دیگر می باشد .

 

در ادامه بخوانید: توصیه هایی به پسران بعد از شکست عشقی

 

نتیجه گیری
مردان و زنان در حوزه های مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند ، یکی از این تفاوت ها دوره سوگواری متفاوت پس از شکست عشقی است ، واکنش آن ها به این واقعه معمولا متفاوت از هم می باشد اما نکته مهم آن است که هر دو مراحل را به خوبی پشت سر گذاشته و این دوران سخت را از سر بگذرانند و مراحل جدیدی از زندگی را تجربه کنند .

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ مراحل شکست عشقی در مردان و زنان چه تفاوتی با هم دارد ؟

✔️ تجربه شکست عشقی در مردان و زنان متفاوت است و هر کدام مراحل منحصر به فرد و در عین حال شبیه هم دارند که در متن مقاله توضیح داده شده است .



2- ✔️ مراحل شکست عاشقی در زنان چیست ؟

✔️ مراحل گذر از شکست عشقی در زنان شامل هفت مورد است که در اکثر آن ها یکسان بوده و برخی همه موارد آن را تجربه نمی کنند ، در متن مقاله توضیحات این مراحل آمده است .



3- ✔️ مراحل شکست عشقی در مردان چیست ؟

✔️ مراحل گذر از شکست عشقی در مردان شامل پنج مورد است که در اکثر آن ها یکسان بوده و برخی همه موارد آن را تجربه نمی کنند ، در متن مقاله توضیحات این مراحل آمده است .

منبع : مراحل شکست عشقی در زنان و مردان

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 6

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما