محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 87
  • بازدید دیروز : 82
  • بازدید کل : 44691

نشانه شکست عشقی در زنان


حتما تا به حال بار ها در مورد شکست عشقی و تجربه دردناک آن شنیده و یا آن را تجربه کرده اید ، گاهی زنانی را می بینیم که به دلیل شکست عشقی رنج برده و نشانه هایی را از خود بروز می دهند و گاهی افرادی از نزدیکان ما هستند که نشانه ها و رفتاری دارند که تشخیص شکست عشقی و یا مشکل دیگر در آن ها را برای ما سخت می کند .
برخی افراد هنگام تجربه شکست عشقی و دوره سوگواری آن علائمی از خود نشان نمی دهند و فقط خلق و خوی آن ها متفاوت است و اگر شکست عاطفی خود را مطرح نکرده باشند تشخیص آن از مشکلات دیگر مثل افسردگی ، پرخاشگری و ... مشکل ساز است ، گاهی هم ممکن است شما قصد ارتباط گیری با فرد جدیدی را داشته باشید که او به تازگی تجربه شکست عشقی داشته و هنوز دوره سوگواری آن را طی نکرده است .
زنان نسبت به مردان احساسات خود را زودتر و راحت تر با دیگران در میان گذاشته و تشخیص شکست عشقی در آن ها راحت تر است ، اما برخی از زنان و دختران نیز این حقیقت را به دلایل مختلفی مثل انکار تمام شدن رابطه ، عدم باور آن و یا احساس قضاوت شدن پنهان می کنند ، در این مقاله به شناخت نشانه های شکست عشقی در زنان پرداخته شده است .

 

 

نشانه های شکست عشقی در زنان

معمولا زنان از نظر احساسی ، حساس تر از مردان بوده و احساسات خود را بهتر بروز می دهند بنابراین گاهی زنان در گذر از شکست عشقی دوران سخت تری را می گذرانند .
شناخت شکست عشقی در زنان و نشانه های آندر تشخیص ، حمایت و کمک از افرادی که اطرافتان هستند تاثیر گذار است ، در این جا برخی از نشانه های شکست عشقی در زنان ارائه شده است .

گریه ناشی از شکست عاطفی در زنان :

یکی از مکانیزم هایی که زنان از آن زیاد استفاده می کنند گریه است ، گریه برای بروز احساسات ، تخلیه هیجان خود و آرامش درونی بسیار مناسب بوده و در گذر از دوره شکست عشقی به زنان کمک بزرگی می کند .
افسردگی در شکست عشقی در زنان :

یکی از مراحل دوره سوگواری شکست عشقی ، افسردگی است در این مرحله زنان گریه زیاد ، خلق و خو پایین ، تغذیه و خواب نامناسب ، عدم علاقه به کار هایی که قبلا انجام می دانند و خستگی و بی حوصلگی را تجربه می کنند که از علائم افسردگی بوده و معمولا بعد مدتی از بین می رود .

خشم در شکست عشقی در زنان :

یکی دیگر از نشانه های شکست عشقی در زنان خشم است که فرد نسبت به مسائل و افراد دیگر پرخاشگری کرده و در کنترل خشم خود دچار مشکل می شود ، خشم نیز یکی از مراحل دوره سوگواری در زنان است .
عدم ارتباط گیری زنان :

گاهی زنان و دختران پس از تجربه شکست عشقی نسبت به رفت و آمد با دیگران و وقت گذرانی با آن ها بی علاقه می شوند و وقت زیادی را به تنهایی می گذرانند .
عدم رسیدگی به خود در زنان :

گاهی زنان در این دوران رسیدگی به ظاهر و بهداشت خود را فراموش کرده و یا نسبت به قبل کمتر به آن می پردازند که این خود می تواند بخشی از نشانه های افسردگی باشد .
نشانه های بسیاری برای تشخیص شکست عشقی در زنان وجود دارد یکی دیگر از رایج ترین رفتارهایی که زنان در برخورد با شکست عشقی انجام می دهند کوتاه کردن و یا تغییر مدل مو است که در برخی مواقع احساس پشیمانی به همراه خود دارد .

 

حتما بخوانید: توصیه هایی به دختران پس از شکست عشقی

 

نشانه شکست عشقی در زنی که به تازگی شناختید

گاهی شما با دختری آشنا می شوید که او درگیر رابطه قبلی و شکست عشقی حاصل از آن بوده و رفتار هایی از خود نشان می دهد که برای ورود به رابطه با او آسیب زا است ، بنابراین اطمینان از این که فرد از شکست عشقی خود گذشته و شناخت نشانه های آن به شما برای کمک به درمان شکست عشقی در او و ورود به یک رابطه طولانی مدت و با سرانجام کمک می کند ، در اینجا برخی نشانه ها برای تشخیص دختری که همچنان درگیر شکست عشقی قبلی خود است مطرح شده است .

عدم اعتماد زن : اگر زنی که با آن قصد شروع رابطه جدید را دارید به راحتی به شما اعتماد نمی کند و یا این اعتماد دیر در او شکل می گیرد می تواند به دلیل عدم فراموش شکست عشقی در او باشد .

عدم علاقه زن به شروع رابطه جدید : زنانی که شکست عشقی خود را فراموش نکرده اند معمولا رغبت زیادی به شروع رابطه جدید نشان نمی دهند و یا زیاد مردد می شوند .

مقایسه با ارتباط قبلی : اگر فرد مقابل مدام شما را با فرد قبلی و رابطه قبلی مقایسه کند به این معناست که همچنان نتوانسته شکست عشقی خود را فراموش کند .

اظهار نظر متفاوت در مورد عشق : اگر دختر مقابل شما در مورد عشق اظهار نظر متفاوت و عموما منفی دارد و یا عشق و رابطه درست را باور ندارد به این معناست که همچنان زخم شکست عشقی قبلی در او وجود دارد .

صحبت در مورد فرد قبلی : در هر رابطه ای ممکن است دو نفر آن گاهی در مورد عشق قبلی خود صحبت کنند اما اگر این صحبت ها زیاد شود و یا همراه با غز زدن زیاد باشد به این معناست که فرد همچنان شکست عشقی خود را فراموش نکرده است .

برای برقراری ارتباط با زن مورد علاقه خود و کمک به فراموشی رابطه قبلی او می توانید به او کمک کنید برای مثال به او نشان دهید همچنان مردان خوب وجود دارند ، ثابت کنید شما قابل اعتماد هستید و او می تواند شما را امین بداند ، حرف ها و مکان هایی که او را به یاد رابطه قبلی می اندازد از او دور نگه دارید ، احساسات او را درک کرده و با او همدلی کنید .

در ادامه بخوانید: مراحل شکست عشقی در زنان و مردان

 

کلام آخر

اگر زنی را می شناسید که درگیر شکست عاطفی است و نشانه های آن را دارد نگران نباشید ، از او حمایت کرده و جلوی دوره سوگواری او را نگیرید و یا اگر با فردی آشنا شده اید که نشانه های شکست عشقی فراموش نشده دارد او را درک کنید و تا اتمام دوره سوگواری او وارد رابطه نشوید ، در صورت نیاز اگر ارتباط نزدیکی با او دارید می توانید فرد مورد نظر را به مراجعه روانشناس تشویق کنید .



سوالات متداول

 

1- ✔️ شکست عشقی در زنان چه نشانه هایی دارد ؟

✔️ شکست عشقی در زنان مراحل و نشانه هایی دارد که با شناخت آن می توان فردی را که درگیر آن است تشخیص دهیم ، در متن مقاله توضیحات بیشتری ارائه شده است .



2- ✔️ نشانه های شکست عشقی در زنی که با آن آشنا شده اید چیست ؟

✔️ اگر زنی را که قصد آشنایی با او دارید ، نشانه هایی از شکست عشقی در خود نشان می دهد بهتر است با او به سرعت وارد ارتباط نشوید برای شناخت این نشانه ها به متن مقاله مراجعه کنید .



3- ✔️ چگونه از مردی که شکست عشقی را تجربه می کند حمایت کنیم ؟

✔️ برای کمک به زنی که شکست عشقی خورده است ابتدا باید نشانه های ان را بشناسید که در متن مقاله توضیح داده شده است .

منبع : نشانه شکست عشقی در زنان

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 5

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما