محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 70
  • بازدید دیروز : 109
  • بازدید کل : 45551

خود ارضایی دختران


نیاز جنسی همواره در زنان و مردان وجود داشته و از بین نمی رود، این نیاز برای بقای انسان لازم است و از دلایل اصلی برای عشق بین زوجین و ارتباط گیری آن ها می باشد، اما گاهی این نیاز به واسطه شریک عاطفی دیگر برطرف نشده بلکه توسط خود شخص به ارضا می رسد.
خودارضایی، استمنا یا جلق یکی از راه هایی است که دختران برای تامین نیاز جنسی خود به آن رو آورده و گاهی به آن اعتیاد پیدا می کنند که این اعتیاد عوارض و مضرات زیادی برای آن ها دارد، معمولا دختران از خودارضایی خود حرف نزده و آن را از دیگران به دلایل ترس از قضاوت و یا ضعیف دیده شدن پنهان می کنند،
خود ارضایی در دختران به روش های گوناگونی بوده اما روش رایج آن تحریک کلیتورال است، استمنا در دختر فواید و عوارضی به همراه دارد که در صورت اعتیاد عوارض آن بیشتر از فواید است، در این مقاله به توضیح خودارضایی در دختر ، روش و فواید و عوارض آن پرداخته شده است.

 

 

روش های خود ارضایی در دختران

معمولا مردان بیشتر از دختران در مورد خودارضایی و استمنا خود صحبت می کنند، اما در دختران نیز این مسئله بسیار وجود دارد. برخی دختران زمانی که احساس تنهایی می کنند به جلق رو آورده و از این طریق نیاز جنسی خود را ارضا می کنند که ازدیاد آن منجر به عوارض جبران ناپذیر می شود و اعتیاد می آورد، جق در دختران راه های مختلفی دارد که در این جا برخی از این روش های خودارضایی در دختران ارائه شده است.

خود ارضایی کلیتورال

بیشتر دختراز طریق لمس و مالش ناحیه کلیتوریش خود استمنا کرده و به ارگاسم می رسند، برخی دختران از ابزاری مثل ویبراتور برای خودارضایی استفاده می کنند، در این روش پس از جق دختر احساس خستگی می کند.

خود ارضایی واژینال

در این نوع خودارضایی زن یا دختر انگشت یا وسیله دیگر را داخل واژن خود کرده و تحریک را ایجاد می کند، دخترانی که دارای پرده بکارت هستند معمولا در این روش آن را از دست می دهند یا به آن آسیب می زنند.

خودارضایی مقعدی

برخی دختران انگشت یا وسیله دیگری را داخل مقعد خود کرده و لذت جنسی را تجربه می کنند، در این روش زنان گاهی قبل رسیدن به ارگاسم احساس مدفوع داشتن را پیدا می کنند.

خودارضایی ترکیبی یا کمبو

در روش ترکیبی زن ترکیب روش تحریک کلیتوریس و روش واژینال را تجربه می کند، در این مدل ترکیبی به دلیل تحریک کلیتوریس و نقطه جی فرد لذت بیشتر و ارگاسم بهتری را تجربه می کند.

خود ارضایی همراه با لمس دیگر نقاط

برخی زنان برای تجربه لذت بیشتر در خود ارضایی مناطقی از بدن مثل، سینه ها، ران داخلی، گوش و گردن را لمس کرده یا فشار می دهند.

حتما بخوانید: اختلال ارگاسم زنان

 

فواید خودارضایی در دختران

خود ارضایی در دختران فوایدی به همراه دارد، اما در صورت اعتیاد به آن ضرر های آن گاهی از فوایدش بیشتر می شود، در این جا برخی از فواید آن ارائه شده است.

افزایش اعتماد به نفس در دختران

خودارضایی در دختران منجر به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس آن ها در رابطه جنسی می شود، زیرا دختر با خودارضایی بدن و روش ارگاسم خود را بهتر شناخته و در رابطه جنسی با شریک آینده خود بهتر عمل می کنند.

کاهش استرس و اضطراب ناشی از خودارضایی

رفع نیاز جنسی در همه افراد منجر به کاهش تنش و استرس در آن ها می شود، تجربه خودارضایی در دختران نیز می تواند منجر به کاهش اضطراب و استرس او شده و آرامش و خلق را افزایش دهد.

خواب بهتر در خودارضایی

دخترانی که خود ارضایی می کنند به دلیل خستگی ناشی از جق و ترشح هورمون، گاهی خواب بهتری را تجربه می کنند، همچنین افرادی که درگیر بی خوابی هستند نیز گاهی بعد خودارضایی راحت تر می خوابند.

تمایل بیشتر به رابطه جنسی در دختران

برخی دختران با انجام استمنا تمایل بیشتری برای برقراری رابطه جنسی با شریک عاطفی خود پیدا کرده و رابطه جنسی بهتری را نیز تجربه می کنند، اما افزایش خودارضایی منجر به دور شدن از شریک جنسی نیز می شود.

کاهش مشکلات جنسی یائسگی ناشی از خودارضایی

دوران یائسگی در زنان روی واژن آن ها تاثیر می گذارد، در این دوران استروژن کمتری ترشح شده و منجر به خشکی واژن می شود، اما خودارضایی منجر به جریان خون و تر شدن واژن می شود.

حتما بخوانید: خود ارضایی کودکان

 

عوارض خود ارضایی دختر

خود ارضایی در پسران و دختران با تمام فواید نام برده مضراتی نیز به همراه دارد، برخی دختران به آن اعتیاد پیدا کرده و ترک آن را مشکل می یابند و برای رفع آن باید از راه های درمان خودارضایی استفاده کنند، در این جا برخی از عوارض خود ارضایی در دختر ارائه شده است.

اختلال در زندگی روزمره ناشی از خودارضایی

دخترانی که به خودارضایی اعتیاد دارند، معمولا از جمع های خانوادگی دوری کرده، در تحصیل و کار خود دچار مشکل و از برخی از کارهای روزمره نیز جا می مانند.

تاثیر استمنا در زندگی زوجین

دخترانی که خودارضایی زیادی را تجربه می کنند دیگر قادر به رسیدن ارگاسم در رابطه جنسی با همسر خود نیستند، به خصوص دخترانی که عادت به تحریک کلیتوریس خود دارند در سکس و دخول لذت جنسی را تجربه نمی کنند.

گوشه گیری و انزوا ناشی از خودارضایی

دخترانی که خودارضایی می کنند به دلیل از دست دادن جمع ها دچار گوشه گیری و انزوا شده و چون جلق را راهی برای رسیدن به لذت جنسی می دانند دیگر به فکر پیدا کردن شریک عاطفی برای خود نمی افتند.

آسیب پرده بکارت در استمنا

دخترانی که در سنین کم به خودارضایی واژینال دست می زنند گاهی پرده بکارت خود را از دست داده و یا به آن آسیب می زنند .

خستگی و انرژی کم به دلیل خودارضایی

دخترانی که خودارضایی و جق را به دفعات زیاد انجام می دهند، دچار کاهش انرژی و خستگی شده و از کارهای روزمره و عملکردشان باز می مانند و گاهی دچار پرخوابی نیز می شوند.

آسیب های جسمی خود ارضایی

در برخی مواقع اعتیاد به خودارضایی در دختران عوارض جسمی مثل درد عضلانی، سردرد، کمر درد، ضعف بدن و به هم ریختن تناسب اندام را به همراه خود دارد .

در ادامه بخوانید: راه های ترک خود ارضایی

کلام آخر

برخی زنان پس از ازدواج به خودارضایی رو می آورند که به دلایل مختلفی مثل نبود همسر، بیماری او، اختلافات زناشویی این موضوع صورت می گیرد، جلق در ازدواج منجر به اختلافات زناشویی بیشتر و دوری زوجین از یکدیگر می شود، بنابراین در صورت اعتیاد و خودارضایی مکرر باید هرچه سریع تر برای ترک آن اقدام کرد.



سوالات متداول

 

1- ✔️ روش های خود ارضایی در دختران چیست ؟

✔️ خود ارضایی در دختران معمولا به پنج روش انجام می گیرد که در متن مقاله این پنج روش ارائه شده است .



2- ✔️ فواید خودارضایی در دختران چیست ؟

✔️ خود ارضایی در دختران فوایدی به همراه دارد، اما در صورت اعتیاد به آن ضرر های آن گاهی از فوایدش بیشتر می شود که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.



3- ✔️ عوارض خود ارضایی دختران چیست ؟

✔️ خود ارضایی در پسران و دختران با تمام فواید نام برده مضراتی نیز به همراه دارد، برخی دختران به آن اعتیاد پیدا کرده و ترک آن را مشکل می یابند که در متن مقاله برخی مضرات آن ارائه شده است .

منبع : خود ارضایی دختران

  انتشار : ۶ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 8

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما