محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 88
  • بازدید دیروز : 106
  • بازدید کل : 45236

خود ارضایی پسران


خود ارضایی عملی است که افراد بدون داشتن شریک عاطفی نیاز جنسی خود را برطرف کرده و ارضا می شوند، این خود ارضایی یا جلق در دختر و پسر متفاوت است، معمولا پسران راحت از دختران در مورد تجربه خود ارضایی خود صحبت می کنند و تابوی موجود در مورد استمنا دختران در مورد پسران وجود ندارد.
خودارضایی در پسران بسیار شایع بوده و گاهی منجر به اعتیاد آن ها می شود و عوارضی نیز به همراه خود دارد. همه پسران در استمنا خود انزال را تجربه نمی کنند و برخی از آن ها برای تحریک بیشتر به دیدن فیلم های مستهجن و پورن روی می آورند که این خود آسیب های بسیاری را در زندگی مشترک آینده آن ها پیش بینی می کند، در این مقاله در رابطه با خود ارضایی در پسران، فواید و عوارض آن شرح داده شده است.

 

 

خود ارضایی پسران

تقریبا تمام پسران تجربه خود ارضایی را از دوران نوجوانی و بعد بلوغ تجربه کرده و با آن آشنایی دارند، بسیاری از پسران به دلیل ازدیاد استمنا به آن اعتیاد پیدا کرده و درگیر عوارض آن می شوند، معمولا خودارضایی در پسران بیشتر از خود ارضایی زنان رایج است.

وقتی یک پسر تحریک می شود، خون در آلت او جمع شده و نعوظ پیدا می کند و اگر فرد آلت خود را مالش یا نوازش دهد، خود ارضایی صورت می گیرد و فرد معمولا به انزال می رسد، برخی پسر ها ژل های مخصوص بر روی آلت خود قرار داده تا پوست آن تر شده و استمنا راحت تر باشد.

برخی پسر ها هنگام انجام استمنا یا جلق از فیلم های پورن استفاده کرده تا تحریک و نعوظ حفظ مانده و راحت تر به ارگاسم برسند، اما دیدن این فیلم ها منجر به عوارضی است که فرد را در آینده دچار مشکل می کند.

حتما بخوانید: روش های خود ارضایی

 

فواید خود ارضایی پسران

خود ارضایی در حد معقول و کم می تواند فوایدی به همراه داشته باشد، اما در صورت زیاده روی و اعتیاد به آن مضراتی نیز به همراه دارد که در این جا برخی از فواید خودارضایی در پسر ارائه شده است.
کاهش استرس در پسر
یکی از دلایل اصلی زنان و مردان برای رفع نیاز جنسی کاهش تنش است، در پسران با خودارضایی این تنش و اضطراب کم شده و احساس آرامش و خلق بالا به آن ها دست می دهد.
خواب بهتر بعد خودارضایی
معمولا پسران بعد استمنا و جلق احساس خستگی کرده و خواب بهتری را تجربه می کنند، همچنین افرادی که درگیر بی خوابی هستند با خودارضایی این مشکل را تا حدی برطرف می کنند.
تجربه رابطه جنسی بهتر
پسرانی که گاهی خود ارضایی می کنند، در رابطه عاطفی خود به دلیل آشنایی با روش مناسب و بهتر برای انزال رابطه جنسی بهتری را تجربه می کنند.
کاهش خطر سرطان پروستات در پسران
برخی تحقیقات گزارش کرده اند که خود ارضایی و جق در پسر منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود اما همچنان دلیل و مدارک علمی دقیقی آن را به اثبات نرسانده اند.

 

حتما بخوانید: خود ارضایی در دختر

 

عوارض خود ارضایی در پسر

اعتیاد به خودارضایی در دختر و پسر بر روی زندگی جنسی و غیر جنسی آن ها تاثیر می گذارد و ضرر هایی به همراه دارد، همانطور که ذکر شد پسران بیشتر از دختران خودارضایی کرده و به آن اعتیاد پیدا می کنند و باید برای جلوگیری از آن راه های ترک خود ارضایی را پیش گیرند، در این جا برخی عوارض خود ارضایی در پسران ارائه شده است.
خستگی ناشی از خودارضایی
استمنا یا جق در پسر ها منجر به کاهش انرژی آن ها و خستگی می شود، بنابراین فرد در اعتیاد به آن از کارهای روزمره خود جا مانده و دچار خواب آلودگی می شود و بسیاری از موقعیت ها مثل رفتن به مدرسه یا جمع های خانوادگی را از دست می دهد.
تاثیر استمنا بر انزال در روابط جنسی
جلق و ازدیاد آن بر روی زندگی مشترک فرد تاثیر گذاشته و منجر به زود انزالی او در رابطه جنسی با همسر می شود و معمولا شریک وی از این موضوع احساس ناخوشایندی پیدا می کند.
تاثیر فیلم های مستهجن و خودارضایی
بسیاری از پسر ها هنگام خودارضایی خود از تماشای فیلم های مستهجن استفاده می کنند، این نوع فیلم ها بر ذهنیت آن ها از یک رابطه جنسی درست تاثیر گذاشته و توقع فرد را بالا می برد بنابراین در زندگی مشترک در صورت بر آورده نشدن توقع، فرد لذت کافی را نمی برد.
تاثیر جسمی
خودارضایی و جق زیاد در پسران آسیب های فیزیکی و جسمی مثل کمر درد، درد بیضه، آسیب آلت تناسلی و ریزش مو را به همراه دارد.

در ادامه بخوانید: ترک خود ارضایی

کلام آخر
معمولا مردان و پسران در رابطه عاطفی و یا بدون آن خودارضایی و جق را برای کاهش استرس، آزاد شدن ذهن و خواب بهتر انجام می دهند و این به نشانه عدم علاقه آن ها به شریک عاطفی نیست اما ازدیاد آن آسیب های بسیاری بر روابط عاطفی وارد می کند، بنابراین برای جلوگیری از آن باید راه های مناسب برای ترک خود ارضایی را به کار گرفت.



سوالات متداول

 

1- ✔️ خود ارضایی در پسران چیست ؟

✔️ خود ارضایی عملی است که مردان و زنان بدون داشتن شریک عاطفی نیاز جنسی خود را برطرف کرده که در متن مقاله توضیح خودارضایی پسران ارائه شده است .



2- ✔️ فواید خود ارضایی پسران چیست ؟

✔️ خود ارضایی در حد معقول و کم می تواند فوایدی برای پسران به همراه داشته باشد که در متن مقاله ارائه شده است .



3- ✔️ عوارض خود ارضایی در پسر چیست ؟

✔️ اعتیاد به خودارضایی در پسر بر روی زندگی جنسی و غیر جنسی او تاثیرات منفی می گذارد که در متن مقاله عوارض آن ارائه شده است .

منبع : خود ارضایی پسران

  انتشار : ۶ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 5

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما