محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 96
  • بازدید دیروز : 106
  • بازدید کل : 45244

خود ارضایی در زنان


خود ارضایی یا استمنا راه برطرف کردن غریزه جنسی است که در دختران و پسران این عمل شایع بوده و توسط خود فرد به روش های مختلف انجام می شود، اما برخی زنان پس از ازدواج نیز به خودارضایی ادامه می دهند که اعتیاد به آن منجر به مشکلات زناشویی و عوارضی برای خود فرد می شود.

آیا شما درگیر خود ارضایی در رابطه زناشویی هستید ؟ آیا همسر شما از این موضوع خبر ندارد؟ خود ارضایی و جلق در زنان امری طبیعی است که گاهی بعد ازدواج نیز رخ می دهد، بسیاری از زنان صحبت درباره آن را مشکل دانسته و از همسر خود پنهان می کنند، این پنهانکاری عدم صداقت را نشان داده و در دراز مدت زندگی زناشویی را دچار اختلاف می کند، استمنا در زنان در کنار فوایدی که داشته مضراتی نیز به همراه دارد، در این مقاله در مورد خودارضایی در زنان، فواید و عوارض آن توضیح داده شده است.

 

خود ارضایی در زنان پس از ازدواج

خود ارضایی در زنان حتی بعد از ازدواج نیز شایع است که به دلایل مختلفی این خودارضایی صورت می گیرد، روش های خودارضایی در دختران و زنان 5 نوع است که یا از طریق دخالت انگشت و یا وسیله دیگر در واژن و یا مقعد صورت گرفته یا از طریق تحریک کلیتوریش توسط خود فرد صورت می گیرد و معمولا ارگاسم رخ می دهد.

برخی زنان پس از ازدواج خود نیز استمنا و خودارضایی کرده که به دلیل عوامل مختلفی رخ می دهد و در اینجا چهار علت عمده خودارضایی در زنان ارائه شده است.

اعتیاد به خودارضایی

برخی زنان از دوران قبل ازدواج خود درگیر خود ارضایی بوده و به آن اعتیاد پیدا کرده اند و به همین دلیل زمانی که رابطه جنسی با همسر خود را تجربه می کنند ارضا نمی شوند و ارگاسم رخ نمی دهد و بنابراین مجبور به خودارضایی پس از ازدواج می شوند.

خود ارضایی ناشی از مشکلات زناشویی

زمانی که زن در زندگی زناشویی خود احساس مطلوب و مناسبی را نداشته باشد به دنبال آن رابطه جنسی خوبی را نیز تجربه نمی کند. بنابراین خودارضایی را راه جایگزین برای رفع نیاز جنسی خود بر می گزیند، همچنین زنانی که ازدواج اجباری کرده اند نیز درگیر استمنا و جق به طور پنهانی می شوند.

خود ارضایی ناشی از عدم ارضا شدن در سکس

برخی زنان به همسر خود علاقه داشته اما به دلیل این که همسر وی با بدن او و نحوه ارضا شدن زن آشنایی ندارد، زن به جلق روی می آورد.

خودارضایی در زندگی زناشویی سالم

همانطور که ذکر شد زنان بسیاری در زندگی زناشویی خود دست به خودارضایی و جق می زنند، این در حالی است که زندگی زناشویی آن ها بدون مشکل بوده و رابطه جنسی خوبی را نیز با همسر خود تجربه می کنند و این خود ارضایی به دلیل کاهش تنش و اضطراب و عوامل دیگر رخ می دهد.

حتما بخوانید: خود ارضایی در بارداری

 

عوارض خود ارضایی در زنان پس از ازدواج

خود ارضایی و جلق در زنان و پس از ازدواج آن ها در صورتی که تبدیل به اعتیاد شود عوارضی را به همراه داشته و گاهی منجر به آسیب زندگی زناشویی آن ها می شود که در این جا برخی از عوارض استمنا زنان ارائه شده است.

آسیب به رابطه جنسی با همسر

استمنا و جلق در زنان و اعتیاد به آن در زندگی زناشویی منجر به کاهش لذت در رابطه جنسی با همسر خود شده و ارگاسم را تجربه نمی کند به خصوص زنانی که خودارضایی با تحریک کلیتوریس را انجام می دهند.

آسیب به زندگی روزمره زن

زنانی که جق و استمنا را به طور مکرر انجام می دهند از عملکرد روزانه خود جا مانده و بسیاری از محافل خانوادگی و دوستانه را از دست می دهند و همین موضوع منجر به اختلافات زناشویی نیز می شود.

بی اعتمادی و حس عدم کفایت همسر

زنان به دلیل تابو بودن استمنا و جق آن را در صورت انجام از همسر خود پنهان کرده و منجر به عدم صداقت در رابطه می شوند و زمانی که همسر او متوجه این موضوع شود بی اعتمادی بین آن ها شکل می گیرد و احساس بی کفایتی به مرد دست می دهد.

حتما بخوانید: اختلافات زناشویی

 

فواید خود ارضایی زنان پس از ازدواج

زنانی که پس از ازدواج خود ارضایی می کنند برخلاف مضرات ذکر شده برای آن ها برخی فواید نیز در این عمل وجود دارد، لازم به ذکر است که خودارضایی در مردان نیز به دلیل فواید زیر بسیار شایع است، که در ادامه چند مورد را مشاهده می کنید.

آشنایی با بدن خود و نحوه ارگاسم رسیدن که در رابطه جنسی با همسر کمک می کند

منجر به کاهش علائم پی ام اس در زنان است

کاهش استرس و تنش های زندگی را در پی دارد

منجر به اعتماد به نفس بالا زنان می شود

یائسگی و خشکی واژن ناشی از آن را تا حدی برطرف می کند

انگیزه جنسی زن را حفظ می کند

کلام آخر

برخی زوجین در زندگی زناشویی خود جلوی همدیگر استمنا می کنند که این کار بسته به زوجین می تواند برای رابطه مفید یا مضر باشد، در کل خود ارضایی و جق در زنان رایج بوده و در صورتی که شما درگیر آن هستید نگران نباشید بلکه علت انجام آن را بیابید و در صورت وجود مشکل با همسر خود مطرح کرده و راه ترک آن را پیش بگیرید.

در ادامه بخوانید: راه های ترک خود ارضایی



سوالات متداول

 

1- ✔️ خود ارضایی زنان پس از ازدواج برای چیست ؟

✔️ عوامل مختلفی می تواند منجر به خودارضایی و استمنا زنان پس از ازدواج شود و زندگی زناشویی آن ها را در خطر بیندازد که در متن مفاله توضیح آن ارائه شده است.



2- ✔️ عوارض خودارضایی زنان چیست ؟

✔️ خود ارضایی زنان عوارضی را برای خود زن و زندگی زناشویی او به همراه دارد که در متن مقاله چند مورد آن ذکر شده است.



3- ✔️ فواید خودارضایی زنان پس از ازدواج چیست ؟

✔️ خود ارضایی زنان در کنار مضراتی که داشته فوایدی نیز به همراه دارد که در متن مقاله چند مورد آن ذکر شده است.

منبع : خود ارضایی در زنان

  انتشار : ۸ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 8

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما