محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 23
  • بازدید دیروز : 104
  • بازدید کل : 45275

خود ارضایی در مردان


خودارضایی در دختران و پسران یکی از روش های رسیدن به لذت جنسی و رفع نیاز و غریزه جنسی است، این خود ارضایی گاهی تبدیل به اعتیاد شده و مشکلاتی را در پی دارد، برخی مردان پس از ازدواج نیز این خودارضایی را ادامه داده و منجر به مشکلاتی در زندگی زناشویی خود می شوند.

خود ارضایی در مردان بسیار رایج بوده و آمار کمی ندارد، برخی مردان در کنار رابطه جنسی با همسر خود به استمنا نیز می پردازند که این استمنا و جلق در برخی از آن ها منجر به اختلافات زناشویی شده و در برخی نمی شود، زنان با دانستن طبیعی بودن این امر می توانند نگرانی را تا حدی از خود دور کرده و احساس ضعف و مشکل در رابطه را در خود پرورش ندهند ، گرچه در برخی موارد این استمنا ناشی از مشکلات زناشویی است، در این مقاله به توضیح خود ارضایی در مردان، فواید و عوارض آن در زندگی زناشویی پرداخته شده است.

 

خود ارضایی در مردان پس از ازدواج

خود ارضایی در پسران و مردان بسیار شایع تر از دختران و زنان است، این خودارضایی از دوران نوجوانی و با شروع بلوغ پسران معمولا انجام می شود، بسیاری از مردان هنگام خودارضایی فیلم های پورن و مستهجن تماشا کرده و زمانی که آلت مرد نعوظ پیدا کند آن را مالش داده تا به انزال برسد، مردان پس از ازدواج خود به دلایل مختلفی به خود ارضایی روی می آورند که در اینجا برخی علت های آن ارائه شده است.

خود ارضایی ناشی از مشکلات زناشویی

برخی مردان به دلیل اختلافات زناشویی با همسر خود و عدم وجود رابطه جنسی بین آن ها به خودارضایی و جق روی می آورند که منجر به سرد شدن رابطه و گاهی خیانت نیز می شود.

خود ارضایی در مرد به دلیل رابطه جنسی نامناسب

گاهی مردان رابطه جنسی مناسب و لذت بخشی را با همسر خود به دلایل متفاوتی مثل عادت به ارضا شدن از طریق استمنا یا نحوه نادرست رابطه جنسی تجربه نکرده و جق را راه جایگزین برای آن انتخاب می کنند.

خود ارضایی به دلیل اعتیاد

گاهی مردان از زمان نوجوانی خودارضایی کرده و به آن اعتیاد دارند و همین مسئله منجر به عدم لذت جنسی در سکس با همسر خود می شود و برای رابطه بسیار مضر است.

خود ارضایی در زندگی زناشویی سالم

بسیاری از مردان زندگی زناشویی خوب و مناسبی داشته و رابطه جنسی رضایت بخشی را با همسر خود تجربه می کنند، اما برخی مواقع به طور پنهان یا غیر پنهان دست به خودارضایی می زنند، که علت آن کاهش استرس و تنش یا عوامل دیگر است.

حتما بخوانید: چرا مردان به زنان خیانت می کنند

 

عوارض خود ارضایی در مردان پس از ازدواج

خود ارضایی در مردان امری طبیعی و شایع است و در بسیاری مواقع عوارضی برای زندگی زناشویی و خود فرد ندارد، اما گاهی تبدیل به عادت شده و منجر به اختلال در رابطه زناشویی می شود، در این جا برخی مضرات و عوارض جق در مرد ارائه شده است.

آسیب به زندگی زناشویی

مرد با انجام خودارضایی و جق در زندگی زناشویی و پنهان کردن آن منجر به آسیب رابطه زناشویی می شود زیرا این مسئله نشانه عدم صداقت بوده و اعتماد بین دو فرد را زیر سوال می برد.

آسیب به زندگی روزمره مرد

زمانی که مرد به جلق اعتیاد پیدا کند زندگی روزمره او دچار اختلال می شود، گاهی از سرکار خود و جمع های خانواگی دوستانه دور مانده و یا دچار خستگی در طول روز می شود.

آسیب جسمی ناشی از خود ارضایی

همراه با خود ارضاییو جلق زیاد عوارض جسمی مثل ریزش مو و کمر درد نیز همراه است که در دراز مدت غیر قابل جبران می شود.

آسیب به رابطه جنسی

برخی مردان همراه با استمنا خود فیلم مستهجن و پورن دیده و این موضوع منجر به افزایش توقع در آن ها می شود و هنگام سکس با همسر خود رضایت کافی را نمی برند، همچنین جق زیاد در مرد منجر به زودانزالی او در رابطه با همسر می شود.

حتما بخوانید: از زود انزالی تا دیرانزالی

 

فواید خود ارضایی در مردان در زندگی زناشویی

به یاد داشته باشید که اگر همسر شما به خودارضایی در زندگی مشترک روی می آورد لزوما به معنی مشکل در رابطه زناشویی و عدم رضایت او از شما نبوده بلکه مردان برای کاهش تنش و استرس از خود دست به جق می زنند، در ضمن خود ارضایی در زنان پس از ازدواج نیز شایع است، در اینجا برخی فواید خود ارضایی در مرد نام برده شده است.

خود ارضایی و جلق کاهش استرس و تنش در مردان را به همراه دارد

منجر به افزایش میل جنسی در مردان و تمایل بیشتر آن ها به رابطه با همسر می شود

خود ارضایی جایگزین خیانت در مردان زمانی که امکان رابطه جنسی با همسر نیست

خود ارضایی منجر به آشنایی مرد با خود و سیستم جنسی او می شود

خواب بهتری را بعد از استمنا تجربه می کند

کلام آخر

به یاد داشته باشید که اعتیاد به هر چیزی مضر بوده و خود ارضایی نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین اگر شما پس از ازدواج خود درگیر اعتیاد به جق هستید و نمی توانید جلو آن را بگیرید باید از راه های ترک خودارضایی مثل سرگرم کردن خود با مسائل مختلف، ورزش و قطع تماشای فیلم های پورن استفاده کنید و با همسر خود در این مورد صادق بوده و از او نیز درخواست کمک کنید.

برخی زوجین نیز علاقه به خودارضایی جلو یکدیگر داشته که بسته به خصوصیات آن ها می تواند مضر یا مفید باشد اما به زوجین پیشنهاد نمی شود.

حتما بخوانید: راه های ترک خود ارضایی



سوالات متداول

 

1- ✔️ علت خودارضایی مرد چیست ؟

✔️ برخی مردان پس از ازدواج خود به دلایل مختلفی به خودارضایی روی می آورند که در متن مقاله علت ها مهم آن ارائه شده است.



2- ✔️ عوارض خودارضایی مردان چیست ؟

✔️ گاهی خودارضایی مردان تبدیل به عادت شده و منجر به اختلال در رابطه زناشویی می شود که در متن مقاله عوارض آن شرح داده شده است.



3- ✔️ فواید خودارضایی مرد در زندگی زناشویی چیست ؟

✔️ استمنا در مردان پس از ازدواج لزوما به معنی وجود اختلافات زناشویی نبوده و گاهی فوایدی به همراه دارد که در متن مقاله توضیح داده شده است.

منبع : خود ارضایی در مردان

  انتشار : ۸ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 5

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما