محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 100
  • بازدید دیروز : 106
  • بازدید کل : 45248

همجنس بازی چیست


تمایلات و نیاز های جنسی مانند هر نیاز دیگری در نهاد بشر قرار گرفته است و آدمی همواره به دنبال ارضای نیاز هایش است. ارضای نیاز ها به روش صحیح می تواند هر فردی را به تعالی و رشد برساند اما در صورتی که راهی غیر از روش عرف و مرسوم برای این منظور انتخاب شود نوعی ناهنجاری به حساب می آید.

یکی از این نیاز های ناهنجار که متاسفانه آمار آن رو به افزایش است، نیاز به همجنس برای برقراری سکس و ارضای میل جنسی است که به آن همجنسگرایی یا همجنسبازی گفته می شود. در این مقاله همجنس بازی را به طور کامل توضیح داده و انواع و علت و پیامد های آن را بیان کرده ایم.

 

همجنس گرایی چیست

گرایشات جنسی در میان افراد مختلف روی یک پیوستار از همجنسگرایی محض تا دگر جنس خواهی محض می تواند متغیر باشد. افرادی که جذب جنس مخالف خود می شوند و فقط تمایل به برقراری رابطه با جنس مخالف دارند، دگر جنس خواه محض هستند. اما همجنس گرایی یا به عبارتی همجنسبازی نوعی انحراف جنسی است که با تمایلات روانی، عاطفی و به خصوص جنسی نسبت به همجنس نشان داده می شود.

انواع این گونه تمایلات جنسی نابهنجار به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • همجنسگرایی مردانه یا گی (Gay) : رابطه احساسی، عاطفی و جنسی میان دو مرد که در اصطلاح و در دین اسلام به آن لواط نیز می گویند.

  • همجنس گرایی زنانه یا لزبین (Lesbian): رابطه احساسی، عاطفی و جنسی میان دو زن

  • دو جنس گرایی (Bisexual): گرایش به هر دو جنس به طور مساوی و یا با نسبت های متفاوت

به طور کلی در سنین 3 تا 5 سالگی گرایشات جنسی فرد برای اولین بار پدیدار می شود. اگرچه در این سنین تمایلات جنسی بروز نمی کنند اما شکل گیری هویت جنسی اتفاق می افتد. پس از آن در سنین 15 تا 19 سالگی گرایشات فرد بیشتر خود را نشان می دهند.

در این سنین به لحاظ علمی تمایل بیشتری به همجنس وجود دارد و به عبارتی برای اولین بار جرقه های همجنس خواهی زده می شود. به عنوان مثال رفاقت پسران در این سنین مثال زدنی است و یا دختران دوستان خود را بسیار صمیمی و نزدیک به خود نگه می دارند. این گونه تمایلات در این سنین طبیعی قلمداد می شوند اما در صورتی که به سنین بالاتر کشیده شوند موجب انحرافات جنسی (لزبین و گی) می شود.

بیشتر بخوانید: سن بلوغ در دختران و پسران

 

علت همجنس گرایی چیست

نمی توان برای همجنس گرایی یک دلیل واحد عنوان کرد و دلایل مختلفی دخیل هستند تحقیقات نشان می‌دهند که عواملی مانند ژنتیک، اثرات زیستی، محیطی، عاطفی و خاطرات کودکی افراد بر شکل گیری گرایش جنسی آنان بسیار تاثیر گذار است. در این بخش از مقاله این دلایل را به طور کامل بررسی می کنیم.

عوامل زیست شناسی همجنسگرایی

از جمله مهمترین عوامل زیست شناسی می‌توان به عوامل ژنتیکی و هورمونی اشاره کرد. بنابر اطلاعات به دست آمده از تحقیقات ژنتیک می تواند یک عامل تعیین کننده در گرایش جنسی افراد باشد، اگرچه تا کنون هیچ گونه ژن جداگانه ای به عنوان علت اصلی هم جنس گرایی یافت نشده است. علاوه بر این هورمون‌های دوره جنینی نیز به عنوان یک عامل موثر دیگر در نظر گرفته شده است.

یادگیری عاملی بر همجنس گرایی

یادگیری عنصری است که می تواند یک علت اصلی بروز همجنس گرایی باشد. از آنجایی که متخصصان، همجنس گرایی را بی شباهت به اعتیاد نمی دانند، معتقدند که فرد پس از تجربه رابطه جنسی با همجنس خود نوعی وابستگی روانی و جسمانی به او پیدا می کند. برای مطالعه چرایی اعتیاد به رابطه جنسی می توانید کلیک کنید.

عوامل محیطی تاثیر گذار بر همجنسگرایی

تا چندی پیش علت همجنس گرایی را در میان زنان و مردان، عوامل محیطی مانند محیط خانوادگی متشنج و نا آرام، تربیت نادرست، تجربیات و خاطرات ناگوار کودکی، استرس ها و ضربه های روحی و همچنین سوءاستفاده جنسی در کودکی می دانستند.

علاوه بر این غالبا والدین بسیاری از افراد همجنسگرا خشن و تنبیه گر و بی محبت بوده اند. اگرچه امروزه صحت این اطلاعات کمی مورد تردید قرار گرفته و پایه های علمی محکمی برای آن ها ارائه نشده است اما همچنان می توان با اطمینان گفت که عوامل محیطی در کنار عوامل دیگر می تواند زمینه ساز بروز این مشکل باشند.

حتما بخوانید: تاثیرات کودک آزاری

 

عوارض همجنس گرایی

عوارض و پیامد های همجنس گرایی و همجنس بازی بسیار زیاد است که در این قسمت از مقاله به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

ایجاد بیماری های جسمی

عدم تمایل به ازدواج و تشکیل خانواده

افسردگی به دلیل انزوای اجتماعی

ایجاد مشکلات و اختلالات شخصیتی

 

حتما بخوانید: از لذت جنسی تا بیماری های آن

درمان همجنس گرایی

متاسفانه غالبا افرادی که انحرافات جنسی دارند، گرایش جنسی خود را نوعی سلیقه می دانند و به همین دلیل برای درمان مشکل خود اقدامی نمی کنند. اما همجنس بازی نیز همانند دیگر انحرافات جنسی مانند حیوان خواهی، سادیسم و مازوخیسم جنسی، فوت فتیش یک سلیقه نیست و کاملا نیاز به درمان دارد.

روش های درمانی که می توانند برای همجنس گرایی مفید باشند شامل روش های درمانی روانپزشکی، رفتار درمانی و شناخت درمانی هستند. اما در حال حاضر موثر ترین درمان برای این مشکل که در خط اول درمان قرار گرفته است، هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی است.

از طریق هیپنوتیزم کردن افراد می توان به ناهشیار آن ها دسترسی پیدا کرد و تمایلات همجنس خواهانه را از آن خارج کرد و تمایل به جنس مخالف را جایگزین آن کرد. البته این درمان در شرایطی پاسخگو است که علت همجنس بازی فرد اختلالات هورمونی و مشکلات فیزیولوژیک نباشد.

 

نظر ادیان در مورد همجنس گرایی

ادیان و فرقه های مختلف در رابطه با موضوع همجنس گرایی دیدگاه های متفاوتی دارند. به عنوان مثال هر سه دین ابراهیمی یعنی مسحیت، یهود و اسلام این عمل را گناه می دانند در حالیکه برخی فرقه های دیگر مانند بودائیسم برای اولین بار این عمل را یک رفتار خالی از گناه در نظر گرفت و رهبر بوداییان رویکرد حمایتی از همجنس گرایان را در پیش گرفت. شیطان پرستان نیز هر نوع رابطه جنسی بین دو فرد بالغ را قابل قبول می دانند و همجنس گرایی را نهی نمی کنند.

در اسلام نزدیک ترین کلمه به همجنس گرایی، کلمه لواط است که از نام قوم لوط گرفته شده است. بر اساس داستانی که در قران درباره قوم لوط مطرح شده، مردان این طایفه با یکدیگر ارتباط جنسی برقرار می کرده اند. به طور کلی لواط و هر نوع اعمال جنسی میان همجنسان در دین اسلام گناه و ممنوع بوده و مجازات سنگینی در پی خواهد داشت.

در ادامه بخوانید: رابطه جنسی مجازی و خطرات آن

 

کلام آخر

همجنسبازی یک انحراف جنسی محسوب می شود که دلیل آن به صورت قطعی مشخص نشده است و می تواند پیامدها و عوارض نامطلوبی برای فرد و جامعه داشته باشد. در صورتی که فرد همجنس گرا، گرایش جنسی خود را سلیقه نپندارد و برای درمان آن اقدام کند می تواند با انواع روش های درمانی و به خصوص هیپنوتراپی این مشکل خود را برطرف نماید.



سوالات متداول

 

1- ✔️ انحرافات مربوط به همجنس گرایی به چند دسته تقسیم می شود؟

✔️ سه دسته انحرافات مربوط به همجنس گرایی داریم که شامل گی، لزبین و دو جنس گرا می شود و توضیحات آن ها در مقاله عنوان شده است.



2- ✔️ پیامد های همجنس گرایی چیست؟

✔️ افسردگی، عدم تمایل به تشکیل خانواده و دیگر مواردی که در مقاله عنوان شده اند همگی از عوارض همجنس گرایی می باشند.



3- ✔️ درمان همجنس گرایی چیست؟

✔️ برای درمان همجنس گرایی از روش های شناختی و رفتاری استفاده می کنند و اصلی ترین روش درمان هیپنوتراپی است که در مقاله توضیحات تکمیلی در این خصوص مطرح شده است.

منبع : همجنس بازی چیست

  انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 33

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما