محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 16
  • بازدید دیروز : 80
  • بازدید کل : 46721

زود انزالی چیست


یکی از اختلالات شایع در مردان زود انزالی هنگام سکس است که همواره افراد زیادی درگیر آن بوده و به دنبال راهی برای رفع آن هستند، زود انزالی مردان از اختلالات کژکاری های جنسی در راهنمای تشخیصی و آماری یا DSM 5 می باشد که علائم و ملاک هایی برای تشخیص آن وجود دارد.

در چند سال اخیر توجه بر روی زود انزالی و ارگاسم زودرس زنان در رابطه جنسی نیز متمرکز شده است زیرا برخی زنان و زوجین از این موضوع رنج می برند اما آمار آن بسیار کمتر از آمار زود انزالی مردان است، زود انزالی مشکلاتی در پی داشته و منجر به عدم رضایت و لذت در زوجین می شود .

علت این زود انزالی در سکس به عوامل مختلف بستگی داشته و در حال حاضر راه های زیادی برای درمان آن ارائه شده است که بسیاری مردان و زنان از آن ها استفاده کرده و کارساز بودن آن را گزارش داده اند، در این مقاله به سوال زود انزالی چیست پاسخ داده و علت و درمان آن در زنان و مردان مطرح شده است.

 

 

زود انزالی مردان

انزال زودرس گاهی قبل دخول و یا مدت کوتاهی پس از آن بدون این که مرد خواهان آن باشد رخ می دهد، که میانگین مدت زمان انزال در این مردان 15 ثانیه یا 15 بار فرو بردن آلت بوده و یا زیر یک دقیقه است.

پیامد زود انزالی این است که معمولا همسر فرد ارضا نشده و مرد شرمنده می شود و برای دفعات بعدی اضطراب می گیرد که خود منجر به زودانزالی است، مردان معمولا قادر بوده تا حدود چند ثانیه یا چند دقیقه انزال را به تاخیر بیندازند اما مردانی که با انزال زودرس سر و کار دارند قادر به انجام آن نیستند.

آمار ها نشان داده که تقریبا از هر 3 مرد 1 مرد درگیر زودانزالی در رابطه جنسی است، که معمولا علت آن را روانی دانسته اما عوامل جسمی نیز منجر به وقوع آن می شود. این مشکل در همه سنین به وجود می آید اما در سنین بالاتر بیشتر دیده شده، در این جا برخی علت های زود انزالی در مردان را مشاهده می کنید.

کاهش هورمون سروتونین

استرس و اضطراب در مرد

افسردگی

خودارضایی مرد

احساس گناه

تماشای پورن و فیلم های مستهجن

انتظارات غیر واقعی در مورد عملکرد جنسی

سابقه سرکوب های جنسی

اعتماد به نفس پایین

مشکلات و اختلافات زناشویی

حتما بخوانید: دیر انزالی و زود انزالی در زوجین

 

زود انزالی در زنان

زود انزالی زن در سکس که یکی از اختلالات ارگاسم زنان است به اندازه مردان رایج نبوده و آمار آن بسیار کم است، طبق تحقیقات حدود 40 درصد زنان ارگاسم زودرس را خیلی کم و هر از چندگاهی تجربه کرده که برای آن ها مشکل ساز نیست، 14 درصد آن ها به طور مکرر آن را تجربه کرده و 3 درصد زنان همیشه درگیر آن هستند و باقی زنان هیچ وقت آن را تجربه نمی کنند.

ارگاسم زودرس در زنان نیز همانند زود انزالی مردان همسر و شریک فرد را نیز اذیت کرده و منجر به عدم رضایت و لذت دو طرف از رابطه جنسی می شود و اعتماد به نفس زن را گاهی پایین می آورد، زنانی که با این مشکل سر و کار دارند باید به روانشناس جنسی و یا پزشک مراجعه کنند، در این جا برخی علل زود انزالی در زنان ارائه شده است.

استرس و اضطراب

اعتماد به نفس کم

عدم رضایت از شریک عاطفی و اختلافات زناشویی

تماشای پورن و فیلم های مستهجن

تغذیه نامناسب

سابقه سرکوب های جنسی

عدم علاقه و رضایت از بدن خود

حتما بخوانید: ارگاسم زنان و مردان

 

درمان زود انزالی

در ابتدا پژوهشگران علت زود انزالی مردان را روانشناختی می دانستند و درمان مکث و فشردن را پیشنهاد می کردند که در این روش فرد می تواند تا حدی برانگیختگی جنسی خود را کنترل کند، وقتی مرد احساس انزال داشته و زمان آن را نزدیک می بیند عمل جنسی را متوقف کرده و شریک جنسی او سر آلت مرد را چند لحظه فشار می دهد تا از انزال زودرس جلوگیری کند، این کار را چند بار می توان ادامه داد.

بعد ها روش های دیگر درمان مثل درمان دارویی برای مردان ابداع شد که برخی از آن ها دارو های ضد افسردگی هستند اما عوارضی به همراه دارند، به دلیل کمیاب بودن زودانزالی زنان تحقیقات گسترده برای رفع آن و درمان مناسب انجام نشده اما برخی درمان ها برای زنان و مردان تاثیرگذار است که در این جا چند مورد از آن ها را مشاهده می کنید.

  • مراجعه به رواشناس جنسی

  • قطع تماشای فیلم های پورن

  • درمان و کنترل استرس و اضطراب

  • دوست داشتن بدن خود همانطور که هست

  • رژیم غذایی مناسب

  • استفاده از کاندوم تاخیری

  • ترک خودارضایی

  • ورزش کردن

  • راه های افزایش اعتماد به نفس

در ادامه بخوانید: روش های بالا بردن اعتماد به نفس

کلام آخر

داشتن یک رابطه جنسی مطلوب و مناسب خواسته هر فرد و زوجی بوده و بروز کژکاری های جنسی می تواند اختلالاتی را در این رابطه ایجاد کند و گاهی منجر به اختلافات زناشویی شود، شریک عاطفی فردی که درگیر زودانزالی است، چه مرد چه زن باید همسر خود را درک کرده و برای حل مشکل و تلاش کند.

گاهی انزال زودرس به دلیل رابطه عاطفی و زناشویی دارای مشکل است و در صورت حل این اختلافات زود انزالی نیز برطرف می گردد، در غیر این صورت اگر با راهکار های درمانی این مشکل رفع نشد زوجین می توانند به روانشناس جنسی و پزشک برای حل آن مراجعه کنند.



سوالات متداول

 

1- ✔️ زود انزالی چیست ؟

✔️ زود انزالی یا انزال زودرس یکی از کجکاری های جنسی است که برای زنان و بیشتر از آن مردان به وجود آمده که در متن توضیح کامل آن ارائه شده است.



2- ✔️ زود انزالی در مردان چیست ؟

✔️ انزال زودرس گاهی قبل دخول و یا مدت کوتاهی پس از آن بدون این که مرد خواهان آن باشد رخ می دهد که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.



3- ✔️ زود انزالی در زنان چیست ؟

✔️ زود انزالی در زنان به اندازه مردان رایج نبوده و در آن زن در واقع ارگاسم زودرس را تجربه می کند که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.

منبع : زود انزالی چیست

  انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 10

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما