محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 11
  • بازدید دیروز : 80
  • بازدید کل : 46716

زود انزالی در مردان


زود انزالی یکی از شایع ترین اختلالات جنسی در مردان و پسران است که فرد در رابطه جنسی خود قبل شروع دخول و یا مدت کمی پس از آن به انزال می رسد و این موضوع منجر به عدم لذت بردن از رابطه جنسی برای خود و همسر وی می شود.

این اختلال منجر به مشکلاتی در رابطه جنسی با همسر می شود که علائم و ملاک هایی برای تشخیص آن در DMS5 یا راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ارائه شده است و در صورتی که این زود انزالی ادامه دار باشد تبدیل به یک اختلال می شود.

عوامل زیاد روانشناختی و جسمی مانند استرس منجر به زود انزالی در مردان شده که برای رفع آن درمان های زیاد دارویی، غیر دارویی و رفتاری ارائه شده است، انزال زودرس در مردان بسته به سن نداشته اما در سنین بالاتر و میانسالی بیشتر گزارش می شود، در این مقاله توضیح زود انزالی در مردان و پسران، علت و انواع درمان آن ارائه شده است.

 

 

زود انزالی در مردان یعنی چه

زود انزالی در مردان، وقوع ارگاسم و انزال زودرس و مکرر بدون کمترین تحریک جنسی و یا با تحریک بسیار کم است. انزال زودرس گاهی قبل دخول و یا مدت کمی پس از آن بوده که منجر به نارضایتی همسر و مرد شده و به او اضطراب وارد می کند،

میانگین این انزال زودرس در مردان مبتلا به این مشکل 15 ثانیه یا 15 بار فرو بردن آلت در واژن می باشد که معمولا زیر یک دقیقه است و زمان طبیعی انزال در مردان حدود 3 تا 10 دقیقه می باشد و احتمال زود انزالی مردان در طول زندگی در حد چند بار طبیعی است.

پیامد آن اغلب این است که همسر وی ارضا نشده و مرد نیز بسیار خجالت زده می شود و در مورد وقوع مجدد آن در فرصت های آینده اضطراب و استرس می گیرد که خود علت زود انزالی است.
پسرانی که از اولین رابطه جنسی خود زود انزالی را تجربه می کنند معمولا سعی می کنند با اجتناب از تحریک و پرت کردن حواس خود تحریک جنسی را کاهش دهند که این مسئله بسیار آزار دهنده برای آن ها می باشد و رضایت جنسی را برای مرد و همسر او کاهش می دهد.
مردانی که از لحاظ جنسی طبیعی هستند انزالشان تا حد زیادی به کنترل آن ها وابسته بوده و می توانند تا حدی این انزال را به تعویق بیندازند اما مردانی که انزال زودرس دارند قادر به انجام این حرکت نیستند.
انزال توسط سیستم عصبی مرکزی مرد کنترل شده و وقتی مرد تحریک جنسی شود سیگنال هایی به سمت مغز و نخاع می روند و وقتی مردان به سطحی از لذت می رسند سیگنال ها از مغز به آلت ارسال می شوند و وی به انزال می رسد که در انزال زودرس این سیگنال ها زودتر به آلت می رسند.

 

حتما بخوانید: دیر انزالی تا زود انزالی در زوجین

 

علت زود انزالی در مردان

انزال زودرس در مردان و ارگاسم زود هنگام او برای همسر وی و روابط جنسی بین آن ها بسیار آزاردهنده بوده و منجر به عدم لذت در رابطه جنسی می شود بنابراین باید علت آن را دریافته تا برای درمان مناسب زودتر اقدام کنند، در این جا برخی از این عوامل فیزیکی و روانشناختی زودانزالی ارائه شده است.
هورمون سروتونین در زودانزالی
اگرچه علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست اما سروتونین نقش مهمی در آن دارد سروتونین یک ماده طبیعی در بدن شما است که توسط اعصاب ساخته می شود، مقادیر بالای سروتونین در مغز باعث افزایش زمان انزال می شود و مقادیر کم می تواند زمان انزال را کوتاه کرده و منجر به زود انزالی شود.
خودارضایی و زودانزالی
یکی از عوارض خودارضایی در مردان انزال زودرس است، به خصوص مردان و پسرانی که حین انجام استمنا از فیلم های مستهجن و پورن استفاده کرده و زود انزالی را در رابطه با شریک عاطفی خود تجربه می کنند.
اختلالات روانی و خلقی در زود انزالی
استرس، اضطراب و افسردگی از عوامل مهم زود انزالی هستند که گاهی افراد به صورت اختلال دچار آن بوده و روی انزال و لذت از رابطه جنسی آن ها تاثیر می گذارد.
سرکوب های جنسی
سرکوب ها و یا حتی تجاوز های جنسی در کودکی فرد می تواند زود انزالی در بزرگسالی را پیش بینی کند، این افراد به دلیل خاطرات ناخوشایند و سرکوب هایی که توسط والدین یا دیگر افراد شده اند هنگام سکس لذت کافی را نبرده و انزال زودرس را تجربه می کنند.
مشکلات زناشویی
گاهی مشکلات و اختلافات زناشویی زوجین منجر به خشم و کدورت بین آن ها شده و زود انزالی در مرد رخ می دهد که خود منجر به آسیب رابطه زناشویی مناسب بین آن ها و عدم لذت مرد و شریک جنسی اش می شود.
اعتماد به نفس پایین
مردانی که از نظر عزت نفس و اعتماد به نفس پایین بوده و نسبت به بدن خود احساس خوبی ندارند در رابطه جنسی با همسر دچار درگیری ذهنی و استرس شده و زود انزالی را تجربه می کنند.
افزایش سن
زود انزالی در همه سنین رخ داده اما در سنین بالاتر و میانسالی آمار آن بالاتر است، مردان و پسران در سنین بالاتر قوای جنسی رو به کاهشی داشته و درگیر اختلالاتی در نعوظ و انزال می شوند.

حتما بخوانید: پریود مردانه چیست

 

درمان زود انزالی در مردان چیست

پژوهشگران و روانشناسان در ابتدا عامل روانشناختی را تنها عامل زود انزالی در مردان می دانستند و معتقد بودند که از طریق درمان رفتاری این موضوع برطرف می شود، اما بعد ها پس از تحقیقات بیشتر متوجه عوامل تاثیر گذار دیگر شده و درمان های بیشتری برای آن ارائه شد که در این جا برخی از آن ها را مشاهده می کنید.

درمان مکث و فشار

روش مکث و فشار رایج ترین درمان برای انزال زودرس است، در این روش مرد هنگام فعالیت جنسی وقتی برانگیختگی او به قدر کافی شدید شود و احساس انزال به او دست دهد مکث می کند و شریک جنسی او سر آلت مرد را چند لحظه فشار می دهد تا احساس انزال زودرس سپری شود، فرد می تواند چند بار این روند را تکرار کند.

درمان روانشناختی

این درمان با مشاوره و حل زود انزالی از طریق مشکلات روانی مثل افسردگی و استرس و یا بالا بردن اعتماد به نفس است، در صورتی که مشکل ایجاد شده ناشی از اختلافات زناشویی باشد زوجین می توانند برای رفع این مشکلات به رواندرمانگر مراجعه کنند.

درمان دارویی

برخی مردان با تجویز روانپزشک می توانند برای درمان زود انزالی خود از قرص های ضد افسردگی مانند فلوکستین یا سرترالین استفاده کنند که بازجذب سروتونین را متوقف می کند و انزال را به طور قابل ملاحظه ای به تاخیر می اندازد اما قابل ذکر است که همراه با مصرف دارو عوارضی نیز وجود دارد.

کاندوم تاخیری

یکی از راه هایی که در چند سال اخیر رایج بوده استفاده از کاندوم تاخیری است که هم منجر به حفاظت و مراقبت از بروز بیماری های جنسی شده و هم منجر به ایجاد تاخیر در انزال مرد می شود.

در ادامه بخوانید: حل اختلافات زناشویی

کلام آخر
در زود انزالی در مردان و پسران فقط مرد اذیت نشده بلکه زنان نیز اذیت شده و استرس در آن ها ایجاد می شود زیرا تمام حواس مرد بر روی انزال و عقب انداختن آن بوده و به زن توجه کمتری می شود بنابراین لذت کافی را نبرده و منجر به مشکلات دیگری شده که باید برای حل آن هر چه سریع تر اقدام کرد.



سوالات متداول

 

1- ✔️ زود انزالی در مردان چیست؟

✔️ زود انزالی در مردان، وقوع ارگاسم و انزال زودرس قبل این که زوجین به اوج لذت رسیده باشند بوده که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.



2- ✔️ علت زود انزالی در مردان چیست ؟

✔️ عوامل فیزیکی و روانشناختی زیادی مانن استرس منجر به انزال زودرس در مرد می شود که در متن مقاله چند مورد از آن ها ارائه شده است.



3- ✔️ درمان زود انزالی در مردان چیست ؟

✔️ برای درمان زود انزالی مردان راه های روانشناختی، رفتاری و دارویی وجود داشته که در متن مقاله توضیح آن ها شرح داده شده است.

منبع : زود انزالی در مردان

  انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 6

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما