محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 80
  • بازدید کل : 46711

زود انزالی در زنان


زنان نیز مانند مردان گاهی زود انزال شده و رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه نمی کنند. ارگاسم زودرس یا زود انزالی در زنان به طور مزمن و همیشگی 3 درصد رایج بوده و 40 درصد زنان در برخی مواقع ارگاسم زودرس را تجربه می کنند که به صورت اختلال نیست.

به طور کل ارگاسم زودرس در زنان به اندازه ارگاسم مردان مورد توجه نبوده و تحقیقات زیادی روی آن انجام نشده است بنابراین عوامل و درمان کشف شده برای آن نیز محدود است اما برخی تحقیقات نشان داده که اختلالات در روابط زناشویی، استرس، افسردگی و عوارض آن ها ارگاسم زودرس در زنان را پیش بینی می کند، در این مقاله زود انزالی در زنان، علت و درمان های موجود برای رفع آن ارائه شده است.

 

زود انزالی در زنان چیست

ارگاسم و انزال زودرس در زنان زمانی رخ داده که زن با تحریک قبل شروع رابطه جنسی و یا در مدت زمان بسیار کم پس از شروع دخول ارگاسم را تجربه کند. در این نوع رابطه معمولا به دلیل سرعت در ارگاسم زن، همسر وی لذت کافی را نبرده و انزال را تجربه نمی کند. زن معمولا پس از زودانزالی دچار اضطراب شده و نسبت به وقوع دوباره آن در رابطه های بعدی نگران است.

همان طور که ذکر شد آمار این نوع اختلال و زود انزالی در زنان بسیار محدود، 3 درصد به طور مزمن و کمتر از زود انزالی در مردان رایج است، گاهی زنان به دلیل قرار گرفتن در شرایط مختلف مثل استرس یا اختلافات زناشویی درگیر زودانزالی در مدت زمان کم می شوند که نیاز به نگرانی نیست و با حل اختلافات رفع می شود.

حتما بخوانید: رابطه جنسی صحیح

 

علت زود انزالی زنان

زود انزالی در زنان ناشی از عوامل روانشناختی و جسمی بوده و معمولا زودگذر است اما دانستن علت آن به درمان و رفع آن کمک می کند، در این جا برخی از عواملی که منجر به زود انزالی در زنان می شود ارائه شده است.

استرس و اضطراب و زود انزالی زنان

زنان و مردان در زندگی خود اضطراب و استرس را تجربه می کنند که منجر به مشکلاتی در زندگی می شود، اما گاهی این اضطراب تبدیل به اختلال شده و تاثیرات پایدار تری مثل زود انزالی در زنان را به همراه دارد.

خود ارضایی زنان همراه با فیلم پورن

گاهی خود ارضایی در زنانو تماشای فیلم پورن و مستهجن و اعتیاد به آن منجر به زود انزالی در آن ها شده و عوارضی برای رابطه با همسر و خود فرد دارد.

اعتماد به نفس کم در زنان

برخی زنان و دختران اعتماد به نفس پایین به خصوص در حوزه اندام و بدن خود داشته و این عدم رضایت از بدن منجر به استرس در رابطه جنسی و زود انزالی در زنان می شود.

سابقه سرکوب های جنسی

برخی زنان در سنین پایین تر مورد تجاور و یا سوءاستفاده های جنسی قرار گرفته و این موضوع منجر به زود انزالی در زندگی زناشویی به دلیل خاطرات و یادآوری آن ها می شود.

ارگاسم زودرس ناشی از تغذیه نامناسب

رژیم غذایی نامناسب و مصرف الکل یا فست فود و مواد افزودنی در زود انزالی زنان تاثیر داشته و کاهش اعتماد به نفس، اضافه وزن و عدم رضایت از بدن را به همراه دارد.

افسردگی و زود انزالی زنان

افسردگی که یکی از اختلالات رایج در جهان است ارتباط زیادی با اختلالات ارگاسم در زنان و زود انزالی دارد، زنان در این دوران خلق پایینی داشته و گاهی دچار استرس و اضطراب می شوند که خود زودانزالی را به همراه داد.

اختلافات زناشویی و زود انزالی

گاهی درگیری های بین زوجین و اختلافات آن ها منجر به زود انزالی در زنان شده و همسر فرد نیز از رابطه لذت نبرده و این موضوع به اختلافات بین آن ها دامن می زند.

حتما بخوانید: رابطه زناشویی مناسب

 

درمان زود انزالی در زنان

همانطور که ذکر شد زنان بسیار کمی به طور مزمن درگیر ارگاسم زودرس شده و تحقیقات بسیار کمتری نسبت به زودانزالی مردان در مورد آن وجود دارد به همین دلیل در حوزه درمان همچنان جا برای پیشرفت و کشف راه های جدید هست، برخی راهکار ها برای تغییر در سبک زندگی، رابطه زناشویی و تاثیر آن بر زود انزالی زنان موثر است که در این جا برخی را مشاهده می کنید.

کاهش خود ارضایی و قطع تماشای فیلم های مستهجن

خود ارضایی و مشاهده فیلم های پورن منجر به زود انزالی در برخی زنان شده که باید برای رفع آن از راه های ترک خود ارضایی استفاده کرده و تماشای فیلم های مستهجن را قطع کنند.

رفع اختلافات زناشویی

برخی زنان به دلیل عدم رضایت از زندگی با زوجین زود انزالی را تجربه می کنند که برای حل اختلافات زناشویی و ترمیم رابطه باید اقدام کرده و یا به روانشناس زوجین مراجعه کنند، حل این نوع اختلافات نه تنها منجر به رفع زود انزالی شده بلکه استرس و اضراب او را نیز کاهش می دهد.

کاهش اختلالات روانی

در صورتی که زود انزالی زنان ناشی از افسردگی، اضطراب و استرس باشد فرد می تواند با استفاده از راهکارهای موجود مثل ورزش کردن و در صورت تجویز پزشک مصرف داروهای ضد افسردگی و اضطراب این زودانزالی را برطرف کند.

رژیم غذایی مناسب

زنان می توانند با استفاده از رژیم غذایی مناسب . کاهش مصرف فست فود و غذاهای چرب زود انزالی و اضافه وزن خود را رفع کنند، رژیم غذایی درست شامل همه غذا ها بوده اما به مقدار محدود و مناسب باید مصرف گردد.

افزایش اعتماد به نفس

زنان می توانند با راه های زیادی اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و زود انزالی خود را برطرف نمایند، برخی از این راه های شامل اهمیت به ظاهر و ورزش برای کاهش وزن و دور ماندن از بدبینی و باور توانایی های خود است.

در ادامه بخوانید: روش های بالا بردن اعتماد به نفس

کلام آخر

برخی زنان علت این زود انزالی خود را نمی توانند به راحتی تشخیص دهند و نیاز به کمک یک فرد متخصص دارند، در حال حاضر در سرتاسر دنیا افرادی هستند که تخصص در حوزه ی سکس تراپی داشته و برای رفع مسائل و مشکلات جنسی افراد مشاوره می دهند در صورتی که با راه های نام برده مشکل شما برطرف نشده و همچنان از زود انزالی رنج می برید، مراجعه به روانشناس جنسی به شما پیشنهاد می شود.



سوالات متداول

 

1- ✔️ زود انزالی در زنان چیست ؟

✔️ زودانزالی در زنان نسبت به مردان بسیار کمتر شایع بوده و به معنی ارگاسم زودرس در آن ها می باشد که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است



2- ✔️ علت زود انزالی زنان چیست ؟

✔️ زود انزالی در زنان بیشتر به دلیل عوامل روانشناختی مثل افسردگی بوده که در متن مقاله باقی عوامل آن ارائه شده است.



3- ✔️ درمان زود انزالی در زنان چیست ؟

✔️ تا به حال درمان های قطعی و دقیقی برای زودانزالی زنان ارائه نشده اما برخی راه حل های کارساز در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : زود انزالی در زنان

  انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 5

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما