محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 80
  • بازدید کل : 46707

علت زود انزالی


زود انزالی یکی از اختلالات و کژکاری های جنسی رایج در مردان است که در زنان نیز دیده شده اما آمار آن بسیار کمتر از مردان است، انزال زودرس یعنی فرد قبل تحریک و یا مدت کوتاهی پس از آن ارگاسم را تجربه کند در حالی که خواهان آن نیست.

میانگین زودانزالی در مردان زیر یک دقیقه بوده و در زنان گاهی قبل دخول پیش می آید و منجر به نارضایتی و اضطراب در فرد و شریک جنسی او می شود. دلیل های روانشناختی و زیستی زیادی منجر به انزال زودرس شده که با شناخت آن می توان برای درمان مناسب اقدام کرد، در این مقاله برخی علت های رایج زیستی، روانشناختی و میان فردی در زود انزالی و راه های تشخیص آن ارائه شده است.

 

علت زیستی زود انزالی مردان

انزال در مردان زمانی رخ داده که فرد به سطحی از لذت رسیده و سیگنال هایی از مغز به سمت آلت او آمده که منجر به انزال می شود، بیشتر اوقات در مردان انزال و ارگاسم همزمان رخ می دهد.

در انزال زودرس این سیگنال ها زودتر از حالت معمول و قبل این که فرد خواهان آن باشد به آلت می رسد. در گذشته پژوهشگران دلیل اصلی زود انزالی را روانشناختی می دانستند اما بعد ها به نقش سروتونین و دلایل دیگر نیز پی برده و آن را در این رخداد تاثیر گذار دانسته اند.

سروتونین در زود انزالی

گاهی زود انزالی در مردان ناشی از ماده ای به نام سروتونین بوده که توسط اعصاب ساخته شده و زیاد بودن آن زمان انزال را عقب انداخته و کمبود آن دلیل انزال زودرس در آن ها است.

التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار

گاهی در مردان التهاب و عفونت مجاری ادرار یا پروستات منجر به زود انزالی آن ها شده و درد نیز به همراه دارد که باید هر چه سریع تر برای رفع آن اقدام کرد.

ارثی بودن زود انزالی

انزال زودرس در برخی مردان ناشی از علت و دلایل روانشناختی و زیستی دیگر نبوده بلکه به طور ارثی این مشکل در آن ها وجود دارد.

سطح غیر طبیعی هورمون ها در زود انزالی

برخی هورمون های بدن و سطح غیر طبیعی آن ها مثل پرولاکتین، لوتئینی و هورمون تیروئید با انزال زودرس در ارتباط هستند.

حتما بخوانید: از زود انزالی تا دیر انزالی در زوجین

 

علت روانشناختی و میان فردی زود انزالی

همانطور که ذکر شد دلایل روانشناختی و میان فردی زیادی زود انزالی در زنان و مردان را به همراه دارد که خود منجر به اضطراب و استرس زیادی در فرد برای انجام رابطه جنسی می شود، در این جا برخی از این علت های روانشناختی و میان فردی در زود انزالی مطرح شده است.

استرس و اضطراب

افرادی که از اختلال اضطراب و استرس رنج می برند معمولا دچار زود انزالی شده و رابطه جنسی مطلوبی را تجربه نمی کنند، در این افراد رویداد انزال زودرس نیز منجر به افزایش اضطراب و استرس آن ها می شود، گاهی این اضطراب در دوره زمانی خاصی بوده و پس از مدتی با از بین رفتن آن زود انزالی نیز برطرف می شود، افراد همچنین می توانند از راه های کنترل استرس برای رفع آن استفاده کنند.

خود ارضایی و تاثیر بر زود انزالی

یکی از علت های زود انزالی، خود ارضایی زنان و مردان و تماشای فیلم های پورن و مستهجن است که کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد.

افسردگی و زود انزالی

افسردگی یکی از اختلالات رایج در زنان و مردان بوده که تاثیر بسیاری بر زندگی جنسی افراد و ایجاد استرس و اضطراب در آن ها است، بنابراین یکی از دلیل های زود انزالی در مردان و زنان افسردگی و خلق پایین است.

مشکلات زناشویی در زود انزالی

یکی دیگر از علت های زود انزالی در مردان متاهل مشکلات زناشویی و اختلافات بین زوجین بوده که منجر به عدم لذت در رابطه جنسی می شود و انزال زودرس نیز گاهی به این مشکلات دامن زده و آن را تشدید می کند.

کمبود اعتماد به نفس در افراد

پایین بودن اعتماد به نفس و یا عدم رضایت از بدن در افراد منجر به زود انزالی آن ها است، قابل ذکر است که انزال زودرس خود منجر به کاهش اعتماد به نفس می شود.

برخی علت و دلایل مهم دیگر که در زودانزالی تاثیر داشته شامل تجربه سرکوب های جنسی و تجاوز، رژیم غذایی نامناسب، احساس گناه نسبت به داشتن رابطه و افزایش سن است.

حتما بخوانید: خود ارضایی در مردان

 

تشخیص زود انزالی

مردان معمولا قادر به عقب انداختن انزال خود در حد چند دقیقه بوده و اگر شما این توانایی را در خود ندارید شاید در آینده دچار زودانزالی شوید، برای رفع و یا جلوگیری از زود انزالی به طور مداوم می توان به روانشناس جنسی و یا پزشک مراجعه کرد.

متخصص در این حوزه آزمایشاتی انجام داده و با شما صحبت می کند و برخی سوالات کمک کننده به تشخیص علت زود انزالی را از شما می پرسد که شامل موارد زیر است.

  • هر چند وقت یکبار زود انزالی رخ می دهد؟

  • چه مدتی است که درگیر انزال زودرس هستید؟

  • آیا این مشکل با یک شریک جنسی پیش آمده و یا با افراد دیگر در گذشته نیز به وجود آمده ؟

  • آیا در خودارضایی این مسئله پیش آمده و یا در رابطه جنسی ؟

  • روابط زناشویی شما چگونه است ؟

  • آیا داروی خاص و یا مواد و الکل مصرف می کنید؟

 

در ادامه بخوانید: حل اختلافات زناشویی

کلام آخر

شناخت هر چه سریع تر علت و دلایل موثر بر زود انزالی مردان منجر به درمان زودهنگام و اقدام برای آن می شود، درمان های مختلف رفتاری، روانشناختی و دارویی برای رفع انزال زودرس در مردان وجود دارد که به تشخیص متخصص و روانشناس جنسی می توان از آن ها استفاده کرد.



سوالات متداول

 

1- ✔️ علت زیستی زود انزالی مردان چیست ؟

✔️ در انزال زودرس سیگنال های عصبی زودتر از حالت معمول و قبل این که فرد خواهان آن باشد به آلت می رسد که در متن مقاله علت های زیستی آن ارائه شده است.



2- ✔️ علت روانشناختی و میان فردی زود انزالی چیست ؟

✔️ عوامل روانشناختی و میان فردی زیادی انزال زودرس در مردان و زنان را به همراه دارد که خود منجر به اضطراب و استرس زیادی در فرد می شود که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.



3- ✔️ تشخیص زود انزالی به چه صورت رخ می دهد ؟

✔️ فرد می تواند با مراجعه به پزشک و یا روانشناس جنسی و پاسخ به برخی سوالات علت زود انزالی را تشخیص داده که در متن سوالات مربوطه مطرح شده است.

منبع : علت زود انزالی

  انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 7

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما