محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 40
  • بازدید دیروز : 83
  • بازدید کل : 46567

نعوظ صبحگاهی چیست


حتما تا به حال برای شما پیش آمده که صبح از خواب بیدار شده و متوجه نعوظ آلت خود شده اید در حالی که رویای جنسی و تحریک را در خواب تجربه نکرده و نگران علت وقوع آن و سلامتی خود شده اید.

این نعوظ به نعوظ صبحگاهی معروف است که در مردان بسیاری پیش آمده و دلیل فیزیولوژیکی برای خود دارد، نعوظ صبحگاهی در پسران جوان بیشتر پبوده و لزوما به معنای تحریک جنسی نیست اما زمان مناسبی برای برقراری رابطه جنسی با همسر می باشد.

عوامل مختلفی منجر به نعوظ صبحگاهی هنگام بیداری شده و این نعوظ نشانه سلامت فرد است، عدم وجود آن گاهی خطرناک بوده و نیاز به بررسی پزشک دارد. در این مقاله در مورد نعوظ صبحگاهی، علت وجود، مشکلات ناشی از عدم وقوع و رابطه جنسی در این زمان توضیح داده شده است.

 

نعوظ صبحگاهی چیست

بسیاری از مردان و پسران نعوظ صبحگاهی یا توماسنس آلت تناسلی (nocturnal penile tumescence) را تجربه می کنند که این موضوع هم پدیده فیزیولوژی بوده و هم اطلاعات خوبی را در مورد عملکرد جنسی فرد می دهد.

نعوظ صبحگاهی در پسران جوان تر بیشتر رخ داده و دلیل فیزیولوژیکی دارد و عموما ناشی از رویای جنسی و تحریک نیست گرچه گاهی همراه با آن است. گاهی نعوظ صبحگاهی در کودکان خردسال و یا حتی جنین درون شکم مادر رخ می دهد اما مسئله نگران کننده ای نیست.

نعوظ صبحگاهی نشانه سالم بودن اعصاب و خونرسانی به آلت پسران و مردان است و در صورتی نبود آن یا ناقص بودن گاهی نشانه اختلالاتی مثل اختلال نعوظ است که در آن مرد توانایی حفظ نعوظ را ندارد.

نعوظ در طول خواب گاهی چندین بار رخ داده و معمولا پس از چند دقیقه رفع می شود اما در مواقعی تا یک ساعت هم ادامه دارد. در صورتی که این نعوظ بیش از 4 ساعت ادامه داشته باشد منجر به مشکلاتی در عملکرد روزانه و جنسی مرد شده و باید هر چه سریع تر برای تشخیص آن به پزشک مراجعه کرد.

حتما بخوانید: علت عدم نعوظ در مردان

 

 

علت نعوظ صبحگاهی

به طور کلی عوامل زیستی و فیزیولوژیکی منجر به نعوظ صبحگاهی در مردان می شود اما گاهی رویا و تحریک جنسی در خواب نیز این نعوظ را به همراه دارد، در این جا علت فیزیولوژیکی نعوظ صبحگاهی مطرح شده است.

سیستم پاراسمپاتیک در مردان

سیستم پاراسمپاتیک (Parasympathetic) در انسان زمانی فعال است که فرد در آرامش به سر می برد، همچنین این سیستم برای هضم غذا، دفع مواد زائد بدن و تحریک جنسی نیز مسئول بوده بنابراین زمان خواب این سیستم فعال شده و مرد دچار نعوظ می شود.

افزایش هورمون تستسترون

هورمون تستسترون که یکی از هورمون های جنسی در مردان بوده و نقش زیادی در فعالیت های جنسی دارد، صبح ها سطح بیشتری داشته بنابراین مردان نعوظ صبحگاهی را تجربه می کنند، یکی از دلایلی که مردان در سنین 20 تا 30 سال نعوظ بیشتری را صبح ها مشاهده می کنند سطح بالاتر تستسترون در آن ها نسبت به سنین بالاتر است.

حتما بخوانید: پریود مردانه چیست

 

عدم وجود نعوظ صبحگاهی

برخی تصور می کنند وجود نعوظ صبحگاهی هنگام بیداری در مردان نشانه مشکل و بیماری بوده در حالی که نبود آن نشانه عدم سلامتی جنسی مرد است و عوامل زیادی منجر به عدم وقوع نعوظ صبحگاهی می شوند که در اینجا برخی از آن ها ارائه شده است.

اختلال نعوظ

شایع ترین دلیل عدم وقوع نعوظ صبحگاهی اختلال نعوظ در مردان است، علت نعوظ ناقص در مردان به عوامل متفاوت زیستی و روانشناختی مربوط بوده که در آن مرد توان نعوظ و یا حفظ آن را ندارد.

در صورتی که مردان علائم و نشانه های این اختلال را دارند باید هر چه سریع تر در جهت درمان نعوظ ناقص خود اقدم کنند و یا برای پیشگیری از آن راه های مناسب را پیش بگیرند.

افزایش سن

مردان با افزایش سن به دلیل کاهش سطح هورمون تستسرون و مشکلات نعوظی ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و دیگر عوامل تاثیر گذار دچار عدم نعوظ صبحگاهی می شوند.

مشکلات خواب

افراد در طول شب مراحلی را برای خواب طی می کنند که در مرحله REM فرد رویا دیده و سیستم پاراسمپاتیک فعال است، در صورتی که مرد درگیر مشکلات خواب مثل بی خوابی باشد این مرحله را به مقدار کم تجربه کرده و نعوظ رخ نمی دهد.

افسردگی

یکی از دلایل عدم وقوع نعوظ هنگام بیداری افسردگی بوده زیرا در این اختلال سطح تستسرون افراد پایین تر از حالت معمول است و مصرف قرص ضد افسردگی نیز منجر به عدم نعوظ صبحگاهی می شود.

مصرف دارو

مصرف برخی دارو ها مثل دارو برای فشار خون بالا، شل کننده عضلات، داروی هورمونی، دارو تشنج، شیمی درمانی و ادرار آور منجر به عدم وقوع نعوظ صبحگاهی می شوند.

عوامل دیگری مثل دیابت، فشار خون بالا، وزن زیاد و بالا بودن سطح کلسترول در مردان نیز منجر به عدم تجربه نعوظ صبحگاهی می شوند.

حتما بخوانید: زودانزالی در مردان

 

رابطه جنسی در نعوظ صبحگاهی

بسیاری از محققان و روانشناسان داشتن سکس هنگام نعوظ صبحگاهی را تایید کرده زیرا سطح تستسترون مرد در بالاترین حالت ممکن قرار داشته و این موضوع به داشتن رابطه جنسی لذت بخش با همسر کمک می کند. سطح تستسترون مردان در ساعت 4 تا 8 صبح بیشترین حالت را داشته و اوج آن حدود ساعت 7 می باشد.

بنابراین در صورتی که تصمیم به برقراری رابطه جنسی با همسر هنگام نعوظ صبحگاهی را دارید مطمئن باشید که شرایط لازم فراهم است. بهتر است از شب قبل پرده ها کشیده شده باشند که نور صبحگاهی اتاق را روشن نکند، زیرا نور صبح باعث کاهش میل جنسی می شود.

از شب قبل اسپری دهان کنار تخت خود قرار دهید زیرا بویایی زنان قوی بوده و هنگام صبح بوی دهان آن ها را اذیت می کند، همچنین دمای بدن صبح ها کاهش یافته بنابراین برای گرم شدن بدن در آغوش هم قرار گرفته و پتوی مناسبی را قرار دهید و از پوزیشن های راحت تر در رابطه جنسی استفاده کنید.

 

کلام آخر

همانطور که ذکر شد نعوظ صبحگاهی نشانه سلامتی شما بوده و جای نگرانی ندارد اما در صورتی که این نعوظ در شما کاهش یافته، قطع شود و یا همراه با درد باشد باید به پزشک مراجعه کرده تا علت را دریابید و برای رفع آن اقدام کنید زیرا این اتفاق گاهی نشانه شروع اختلال نعوظ در مرد است و باید از آن جلوگیری کرد.

در ادامه بخوانید: پوزیشن های سکس



سوالات متداول

 

1- ✔️ نعوظ صبحگاهی در مردان چیست؟

✔️ نعوظ صبحگاهی زمانی رخ داده که مرد صبح ها از خواب بیدار شده و آلت او حالت ایستاده به خود گرفته است که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.



2- ✔️ علت نعوظ صبحگاهی چیست؟

✔️ نعوظ صبحگاهی عموما به معنی تحریک مرد و رویای جنسی نبوده بلکه دلیل زیستی دارد که در متن مقاله به طور کامل شرح داده شده است.



3- ✔️ علت عدم وجود نعوظ صبحگاهی چیست؟

✔️ عدم رخداد نعوظ صبحگاهی در مردان نشانه عدم سلامتی جنسی ناشی از عوامل مختلف است که در متن مقاله علت آن مطرح شده است.

منبع : نعوظ صبحگاهی چیست

  انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 8

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما